Про що говорить стук гідрокомпенсатора

Про що говорить стук гідрокомпенсатораВодії щодня заводять своїх залізних коней. Якщо до авто власники ставляться уважно і трепетно, то обов’язково слухають, чи рівно працює двигун і з’являються при запуску нові звуки. Заправився, наприклад, на інший АЗС, і мотор вже починає працювати зовсім по-іншому. Або ж стовпчик термометра різко опустився за ніч. На тобі! Навіть людський організм реагує на перепад температури, що вже тут говорити про моторах наших тачок? Двигун повинен завжди працювати однаково. Але іноді все ж відбуваються збої. Так, можна виявити, наприклад, що в автомобілі стукають гідрокомпенсатори. Чим загрожує цей стук?

Як влаштований гідрокомпенсатор

ЩО ТАКЕ гідрокомпенсатор?

«Гідріка», гидротолкатели або гідравлічні штовхачі. Все це різні назви гидрокомпенсаторов. З питанням про причини стуку цієї частини механізму автолюбителі звертаються до фахівців часто. Іноді намагаються знайти відповідь в інтернеті. Зазвичай їх цікавлять причини стуку і до чого призводить його поява? Гідрокомпенсатори – частина пристрою двигуна. Вони призначені для автоматичного регулювання теплових зазорів клапанів двигуна. Принцип дії гидрокомпенсаторов в автоматичному збільшенні ходу на відстань, рівну зазору в ГРМ (газорозподільному механізмі). Це досягається за допомогою роботи пружини і подачі масла. Гідрокомпенсатор складається з плунжерній пари, пружини плунжера, корпусу і зворотного клапана.

СТУК гідрокомпенсатор

Стук гидрокомпенсатора є частою скаргою. Кажуть, сіл, завів, а тут ось такий неприємний сюрприз! Спробуємо розібратися, чому це відбувається. Якщо автолюбитель почув стукіт гидрокомпенсаторов на холодному двигуні, це може налякати його не на жарт, особливо якщо мотору вже чимало років. Думає, розвалиться не сьогодні-завтра мій динозавр. Але завчасно ховати тачку не варто. Причиною тому може стати наступне:

невідповідність масла. Перша причина, про яку варто задуматися автовласникові, почути нові звуки на холодну, саме масло. Це не означає, що нове масло було залито недавно і вибір зроблений неправильно. Стукати гидрокомпенсатори починають через збільшення в’язкості. Масло може, наприклад, вже «відходити» допустимий ресурс. На в’язкість також може вплинути і зниження температури. Так, стовпчик термометра опускається вниз, масло згущується. При покупці автомобіля його краще замінити відразу, навіть якщо колишній власник стверджує, що поміняв його вчора;

Гідрокомпенсатори в автомобілеЧасто причина в підвищенні в’язкості масла
несправність впускного. Іноді трапляється, що впускний отвір забивається, і масло починає погано надходити. Якщо причина в цьому, після розігріву масла, звук повинен прірву;
несправність клапана. Масло в той час, поки двигун не працює, якщо клапан не тримає, може витікати. Туди потрапляє повітря. Після запуску двигуна через кілька хвилин стукіт повинен прірву;
знос масляного фільтра. Причиною також може стати забитий масляний фільтр. Згадуйте, раптом забули поміняти під час останньої заміни масла.

ЯК ВИПРАВИТИ?

Що робити, якщо раптом застукали гидрокомпенсатори? Першочергово автолюбителю необхідно розпізнати причину. У разі, якщо винний у цьому масло, краще його замінити. Вибирати варто напівсинтетику. Спочатку можна спробувати промити двигун спеціальною рідиною. Різноманітність їх велике. Основою рідин для промивки є мінеральне масло. У нього додають лужні присадки, які й покликані відчистити стінки двигуна від непотрібної бруду. Зараз на ринку присутні два типи таких рідин: так звані п’ятнадцятихвилинки і рідини тривалого впливу. Промивання зазвичай здійснюють перед заміною масла. Якщо ця процедура не позбавляє від стукоту, потрібно задуматися. У разі несправності впускного потрібна заміна масла на масло з менше в’язкістю, промивка двигуна і заміна гидрокомпенсаторов. Краще, якщо робити, міняти відразу всі, а не один. Навіть якщо тільки він вийшов з ладу. Якщо забився масляний фільтр, його також можна замінити. Таким чином стукіт можна буде прибрати.

ЧОМУ СТУКАЄ НА ГАРЯЧУ?

Причини стуку гидрокомпенсаторов на холодному двигуни ми вже розібрали, але чому на гарячу стукає? Якщо автомобіль вже набрав робочу температуру, але звук не пропадає, це може говорити про серйозні проблеми. Причиною можуть бути:

знос і збільшення посадкового місця під гідрокомпенсатор. При нагріванні простір ще більше збільшується, що супроводжується стукотом;
гідравліка і механіка гидрокомпенсатора. Причиною стукоту може бути несправність самого «гідріка»;
перегрів двигуна. Перегрів двигуна взагалі штука небезпечна, тому при наявності вітчизняного автомобіля слід уважно стежити за температурою. Якщо ви стоїте в пробці, вентилятор не спрацьовує, а температура зростає, краще включити піч на повну потужність. Навіть якщо це відбувається в жарку погоду. Включена пічка допоможе охолодити двигун і уникнути закипання. Окремі умільці виводять кнопку включення вентилятора в салон, що дозволяє заздалегідь включати охолодження. В іномарках за перегрів відповідають спеціальні системи, які сигналізують про перевищення робочої температури або не допускають перегріву.
ГідрокомпенсаториГідрокомпенсатори також піддаються зносу

З ЧОГО ПОЧАТИ?

Найвірнішим рішенням при стукоті гідрокомпенсатор є діагностика автомобіля. Якщо стук повторюється неодноразово, краще проїхати на СТО. Якщо в пристрої автомобіля власник не сильний, потрібно довірити ластівку професіоналам. Вони не тільки допоможуть розібратися в проблемі, але підкажуть, як усунути її. Першочерговим є завдання, під час виконання якої необхідно визначити, який саме гідрокомпенсатор стукає. Для цього зазвичай використовують акустичну діагностику. Також потрібно розібрати і промити гідрокомпенсатор. Може бути, це процедура допоможе позбавитися від неприємного стукоту. Самостійно зняти гідрокомпенсатор не просто, та й пробувати не варто, якщо автовласник в своїх силах не впевнений. Краще довірити цю нелегку справу фахівцеві. Якщо ж промивка гидрокомпенсаторов не принесла ніяких плодів, варто звернутися до хорошого майстра по ремонту двигунів. Може бути фахівець з багаторічним досвідом допоможе дізнатися, в чому проблема і зможе усунути її. Вартість ремонту буде залежати від обсягу та складності роботи.

ЩО МОЖЕ ВІДБУТИСЯ?

Наслідки стуку гидрокомпенсаторов можуть бути різноманітними. Так до чого призводить такий неприємний симптом? Якщо стук гидрокомпенсаторов говорить про несправності, може статися швидкий знос деталей газорозподільного механізму. А тому може погіршитися і робота мотора. Зношені деталі можуть почати кришитися і разом з маслом засмічувати нутрощі. Все це може привести до затиску клапанів. Наслідком цього можуть бути зниження потужності і збільшення навантаження на розподільний вал і інші частини механізму.

ПІДВЕДЕМО ПІДСУМОК

Отже, якщо в вашому автомобілі почали стукати гидрокомпенсатори, і відбувається це неодноразово, тягнути час не варто. Найкраще звернутися з цією проблемою до фахівця. Він допоможе «поставити діагноз» і зорієнтує по вартості ремонту, якщо він необхідний.

Знайшли помилку? Тоді виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

4 × two =

WordPress spam blocked by CleanTalk.