Підготовка та експлуатація акумулятора взимку

З настанням зими автомобільна батарея піддається особливим навантаженням. Вона є однією з головних частин машини і від її стану буде залежати старт двигуна. Якою би довговічною і якісної не була АКБ вашої машини, потрібно дотримуватися кількох принципів, щоб вона пережила зиму.

Зняття акумулятора в сильні морози

У зимовий період АКБ гірше заряджається, що не дозволяє відразу завести двигун. Рішення залежить від стану вашого акумулятора: відносно новий зазвичай не підводить в холод – досить включити для «розігріву» дальнє світло на кілька хвилин, після чого запалювати двигун. Більш старий бажано забирати в тепло і заряджати там, що дозволить їздити взимку без проблем.

Для зняття акумулятора не потрібно мати особливих навичок – послідовність проста:

  • Відкриваємо капот автомобіля;
  • Знімаємо «утеплювач» (він присутній не у всіх автомобілях);
  • В першу чергу від’єднуємо «негативну» клему;
  • Потім потрібно зняти «позитивну» клему;
  • Прибираємо кріплення АКБ;
  • Знімаємо батарею.

Увага! Знімати клеми необхідно саме в цьому порядку – помилка може призвести до короткого замикання, яке може зламати все електронне оснащення машини.

Після зняття рекомендується перевірити батарею на предмет засмічення вентиляційних отворів, відкрутивши пробки; протерти її. Ні в якому разі не перевертайте і не стукайте батарею!

ЗБЕРІГАННЯ БАТАРЕЇ В ПРИМІЩЕННІ ВЗИМКУ

Для довгострокового зберігання рекомендується від’єднати одну з клем. Це призведе до зменшення заряду електроакумуляторів і зрідка його потрібно буде підключити до харчування. У сильні морози досить зберігати АКБ в підвалі – це захистить його від замерзання.

Зверніть увагу, що способи зберігання «порожнього» акумулятора і повного відрізняються: приміщення для першого обов’язково повинно мати циркуляцію повітря і низьку вологість.

При зберіганні батареї запобігайте потраплянню сонячного світла на її корпус. Прямий вплив променів деформує пластик і призводить до збоїв в подальшій експлуатації. Перед зберіганням уважно перевірте герметичність пробок – простежте за їх затягуванням. Корпус не повинен мати пошкоджень – в іншому випадку батарея потребує сервісу.

Чи заряджати акумулятор між поїздками у зимовий період?

У разі, якщо ви використовуєте автомобіль для щоденних невеликих поїздок, батарея не встигає прогрітися за час роботи машини, що призводить до її розрядці. У таких випадках потрібно заряджати її. Якщо ж ви кожен раз прогріваєте авто або тривалість поїздки вимірюється годинами, то додатково заряджати її не потрібно.

ЯК ЕКСПЛУАТУВАТИ АКУМУЛЯТОР ВЗИМКУ

Мінусова температура сильно впливає на роботу батареї. При сильному холоді електроліт згущається, що ускладнює хімічні процеси самого акумулятора. Це веде до зменшення вироблення струму і впливає на старт двигуна в мороз. Для низьких температур існують електроакумулятори з великою ємністю, наприклад, 10 ампер-годинами.

В умовах бездоріжжя на батарею впливає постійна тряска. Електроліт починає виходити з пластин, підвищуючи шанс короткого замикання. Для таких потреб існують спеціальні АКБ, які мають згорнуті в сепаратор пластини однієї полярності.

Часте використання стартера сильно розряджає батарею, створюючи ризик залишитися без енергії в самий невідповідний момент. Проблему частково може вирішити заміна акумулятора на аналог, який має функцію самозарядка і оснащений поліетиленовим конвертом-сепаратором.

Вищеописані кальцієві акумулятори відмінно витримують як низькі, так і високі температури, можуть довгі місяці зберігатися без використання і встановлюються так само легко, як звичайні, при цьому не потребуючи підзарядки. Але більшість водіїв все ж продовжують використовувати звичні лужні батареї. Для їх експлуатації є два правила:

  • Слідкуйте за рівнем зарядки АКБ;
  • Перевіряйте рівень електроліту – він повинен покривати всі осередки. Постійно майте з собою дистильовану воду, адже електроліт має властивість випаровуватися і влітку, і взимку.

Фото з мережі.

Знайшли помилку? Тоді виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

13 − 12 =

WordPress spam blocked by CleanTalk.