Як не треба їздити взимку

Друзі! Літо закінчилося і вже давно. Періодичні заряди снігу і температурні скачки вже вносять корективи в стиль керування автомобілем. Головне – не наламати дров.

Взимку на дорогах тріумфує селянин, а людська дурість, неуважність і дрімучість. Знаємо, звучить жорстко, але водії часто абсолютно не підготовлені до складних погодних умов і роблять помилки, яких можна уникнути навіть при відсутності контраварійної підготовки. Одні дріб’язкові і прикрі, інші можуть коштувати життя.

Притискатися до машини попереду

Літня звичка їздити “бампер в бампер” часто призводить до ДТП навіть на гарячому від палючого сонця асфальті, а взимку, в складних умовах. Що може статися при хронічному нетриманні дистанції, сподіваємося, зрозуміло навіть новачкові: будь-яке несподівано різке гальмування машини попереду гарантовано закінчиться “приїздом” в її задній бампер.

Наприклад, водій, у якого банально кращі шини, побачив пішохода в самий останній момент і натиснув на гальмо в підлогу, розраховуючи, що той хлопець ззаду дотримується дистанції. Загалом, не соромтеся тримати дистанцію, збільшуючи її в міру погіршення дорожніх умов і зростання швидкості руху.

Захоплюватися швидкістю

Занадто активні і бездумні дії з педаллю газу взимку чреваті неприємними наслідками. Найбільш очевидний варіант – нездатність зупиниться вчасно через високу швидкість руху. Інший приклад – занадто висока швидкість в повороті. Взимку така помилка при відсутності належних навичок може встати боком в прямому сенсі.

Злякавшись, що машина відмовляється повертати, водій напевно різко скине газ або вижме по педалі гальма, а потім в паніці докрутить кермо. Все це призведе до втрати стійкості в повороті і неминучого сходження з траєкторії. Зменшуйте швидкість заздалегідь, ведіть автомобіль по дузі плавними рухами і на рівній тязі.

Крутити кермом “під газ”

Коли навколо все біле слід пам’ятати про базові правила безаварійного прискорення. Розгін слід виконувати на прямих колесах, в іншому випадку маневр може закінчитися розворотом і бурхливими оплесками оточуючих. Снігові перемети також належить перетинати на прямих колесах.

Пам’ятайте: взимку немає місця різкості в рухах, які ми дозволяємо собі в літній період, сподіваючись на зчіпні властивості шин і чистий прогрітий асфальт. Все необхідно робити плавно і заздалегідь.

Гальмувати в заметі

Ліва педаль декому може здатися рятівним інструментом і панацеєю – натиснув її і всі проблеми вирішені, машина раз і загальмувала! Але одна справа екстрено гасити швидкість на прямій, і зовсім інша – використовувати гальмо, коли машина втратила керування.

Гальмувати в повороті або під час ковзання (не важливо, занос це або знесення) необхідно дуже акуратно – в іншому випадку ви можете наламати ще більше дров. При занесенні на задніприводному автомобілі спробуйте плавно випустити газ, а на передніприводному – додати тягу. Але якщо ситуація безвихідна і вирівняти машину не вдається – ставте колеса прямо і бийте по педалі гальма щосили. Такі поради дають навіть в самих просунутих школах зимового водіння: сучасні машини обладнані багатоканальними системами АБС, які контролюючи прослизання кожного колеса допоможуть вирівняти машину і одночасно її сповільнити.

Ще однією помилкою при виникненні заносу є запізнення з коригувальних дій кермом укупі з неправильним хватом. Найбільша проблема в тому, що помилки з рулюванням мають властивість накопичуватися як сніжний ком і до третього “хлисту” машина стає абсолютно некерованою.

Сліпо вірити електроніці

У більш-менш сучасних автомобілях часто зустрічаються всілякі електронні помічники водієві. Невсипно стежать – це безумовне благо, бо вони дійсно здатні запобігти серйозному ДТП. Але у страхує електроніки є і зворотна сторона – вона здорово розслабляють водія. Деякі автомобілісти можуть вирішити, що при виникненні аварійної ситуації навіть кермо чіпати не потрібно – машина все зробить сама. Але це не так. Якщо вас почало крутити, то асистенти закінчилися – почалася фізика.

Системи курсової стійкості працюють по-різному: на одних автомобілях вони допускають легкі ковзання, на інших припиняють відразу. Робота антиблокувальної системи гальм теж залежить від типів покриття – на одних вона налаштована ідеально, а на інших – на сипучих і пухких поверхнях або на нерівній дорозі – може збільшувати гальмівний шлях.

Переоцінювати повний привід

Чотири провідних, з огляду на характер зим в середній смузі України, вельми корисна штука, але і їй потрібно вміти користуватися. Деякі водії дивуються – як це їх сучасний наворочений кросовер розвернуло поперек дороги, і роблять висновок, що їм продали поганий автомобіль. Але проблема не в машині, а у водіях.

Системи повного приводу глобально розрізняються. Скажімо, бездіфференціальноє підключення передньої осі (парт-тайм), яке можна зустріти хіба що на хардкорних позашляховиках, це одне. Зовсім інша – трансмісія з механічним міжосьовим диференціалом з постійним розподілом моментом або система BMW xDrive, здатна перерозподіляти крутний момент між передньою і задньою віссю, змінюючи характер керованості. Повний привід потрібна і важлива штука, але закони фізики ніхто не відміняв: розганяються машини з усіма провідними колесами швидше моноприводних, але гальмують всі автомобілі однаково. Не забувайте про це.

Їздити взимку без навичок

Слабка підготовка багатьох водіїв до зими, відсутність елементарного розуміння процесу керування автомобілем і відсутність бажання отримати важливі навички, часто не дозволяють безпечно вийти навіть з не самих складних ситуацій. Не лінуйтеся вивчати тонкощі пілотажу – відвідуйте контраварійні курси, тренуйтеся на закритих майданчиках, пізнавайте всі особливості управління власним автомобілем в безпечних умовах – можливо, коли-небудь цей безцінний досвід дозволить вам уникнути серйозної аварії.

Знайшли помилку? Тоді виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.












Загрузка...


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

twenty − 14 =

WordPress spam blocked by CleanTalk.