Вибираємо зимову гуму

Найперше і головне питання, яке постає перед автомобілістами, – яку гуму вибрати – шиповану чи ні. Найчастіше про це сперечаються саме жителі мегаполісів, де засніжених доріг практично не буває завдяки старанням комунальних служб. А навіщо тоді гучні шипи, які ще й мають властивість випадати? До того ж виробники покришок активно просувають так звані «липучки» – нешипованну гуму, яка відмінно себе веде на мокрому асфальті, але при цьому гальмує на льоду і на снігу не гірше, а в деяких випадках навіть краще шиповки.

В реальності ситуація така. Звичайна нешипованна зимова гума і «липучка» дійсно краще гальмують на сухому і мокрому асфальті. Однак різниця в порівнянні з аналогічними шипованими покришками не так велика, у всякому разі на мокрому покритті: за даними одного з найбільших виробників шин, у випадку з звичайною гумою – всього 2%. Ви цього практично не відчуєте. Різниця з «липучками» більш істотна, але так само не принципова: вони гальмують на мокрому асфальті на 5% краще, ніж схожа покришка з шипами.

Характеристики зимової гуми не погіршать взагалі, або їх зміни не будуть відчутні, при втраті до 10% шпильок. При більшому відсотку випадання властивості покришок змінюються в гіршу сторону. Але лід і укочений сніг, які можна часто зустріти за межами мегаполісів, – це зона відповідальності шипів. Ніяка «липучка» не впорається з льодом краще, ніж старі добрі «цвяхи» в колесах. Про це говорять і випробування. На слизьких покриттях шипована гума гальмує до 10-15% краще, ніж аналогічна «липучка» і тим більше звичайна зимова гума. На практиці це приблизно плюс 5 метрів гальмівного шляху при гальмуванні зі швидкості 50 кілометрів на годину – ні багато ні мало габарити седана представницького класу.

Звичайно, якщо ви гарантовано не будете виїжджати за межі міста, то вам цілком вистачить і «липучки». Хоча варто пам’ятати і про те, що навіть в столиці комунальні служби часто запізнюються з прибиранням снігу (адже він практично завжди випадає несподівано) і обробкою доріг реагентом. А про деякі вулиці – невеликі, у дворах – і зовсім іноді забувають. В результаті водії постійно їздять по різному покриттю, далеко не ідеальному і місцями підступному. Може бути, простіше закласти трохи більшу дистанцію в місті, якщо ви їдете на шипах, і не побоюватися зрадницької криги у дворі або крутого слизького підйому за межами міста? Раптом захочеться на природу. Вирішувати вам.

Знайшли помилку? Тоді виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.



Загрузка...


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

three × one =

WordPress spam blocked by CleanTalk.