Чим відрізняються масла, як зробити правильний вибір?

У цій статті ми порівняємо моторні масла 5w30 і 10w40, розберемо кожне з них, дізнаємося їх властивості, області застосування, поговоримо про їх достоїнства і недоліки один перед одним. І з’ясуємо, яке вибрати і в якому випадку віддати перевагу тому чи іншому.

критерії вибору

Всім відомо, що моторное масло крім свого основного завдання, змащувати деталі двигуна, мінімізувати його знос, мають ряд інших функцій. Присадки, які додають в масло, здатні запобігти окисленню, корозію, очищають від сажі відкладень і дрібної стружки.

Кожен робить свій вибір, відштовхуючись від того, які цілі переслідує і що хоче отримати від моторного масла і від автомобіля в цілому.

Фактори, які слід враховувати при виборі:

  • Стиль їзди.
  • Температурний режим – для різних регіонів потрібна різна в’язкість.
  • Пробіг. У новий двигун заливають менш в’язке масло, в двигун з пробігом – більш густе.
  • Допуски.
  • Рекомендації для конкретного автомобіля.

Класифікація і розшифровка

Автомастила систематизуються згідно двома основними ознаками:

  • Сфера застосування – класифікація по API.
  • В’язкість масла – класифікація SAE

Систематизація API розділяє масла в 3 категорії:

  • S -бензіновие агрегати;
  • C – дизельні агрегати;
  • EC – універсальна захисна змазує рідина

Масло SAE 5w30 – У стандартному вікні масла відповідного для всіх сезонів. Цифра 5 перед буквою «W» говорить про те, що масло придатне до використання при температурі -30 ºС «зимовий». Цифра після «W» говорить плюсовом «літньому» показнику +25 ºС.

Масло SAE 10W40- одне з найпоширеніших, так як є універсальним і забезпечує впевнену і надійну роботу двигуна в широкому температурному діапазоні. Виходячи з маркування, в зимовий період до -20 ºС, влітку не вище 35 ºС.

Чим відрізняються 5w30 і 10w40

важливе:

5w30 рекомендують використовувати для нових двигунів, з пробігом до 50 тис.км. Від 50 тис.км. до 150 тис.км. доцільний перехід на 10w40.

Яке вибрати?

Володіючи всією перерахованою вище інформацією, вибір залишається тільки за вами. Головне забезпечити плавний запуск двигуна, що збільшить його ресурс.

Ми ж підведемо підсумки, коли і яку в’язкість вибрати:

  • Великий пробіг – 10w40, двигун новий – 5w30.
  • Для північних регіонів, з низькою температурою взимку – 5w30, для південних з жарким літом – 10w40.
  • Для вітчизняних автомобілів можна використовувати напівсинтетику 10w40, для іномарок бажано синтетичне.
  • Умови експлуатації. Чим більше навантаження на двигун, тим рідша потрібна суміш

важливе:

Перед вибором масла, перевірте інструкцію автомобіля, в переважній більшості випадків потрібно використовувати саме те, яке рекомендує виробник.

Звертайте увагу на допуски виробника. Інженери, які проектують двигун, розраховують на певну в’язкість масла. Справа в тому, що в’язкість масла змінна величина. При температурі двигуна 50, 100, 150 ºС – в’язкість масла буде різна. Коли ви усвідомлено використовуєте більш густу суміш – забезпечений перегрів циліндро-поршневої групи. Якщо суміш рідини ріджа, ніж передбачено – можна отримає «клин» двигуна.

Тому були придумані допуски для кожного автомобіля, якими не варто нехтувати, особливо якщо ви власник дорогої іномарки.

Знайшли помилку? Тоді виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.