На сьогоднішній день не існує єдиної думки про те, що зимова гума обов’язково повинна мати шипи. Це пояснюється тим, що одні водії захоплюються цим доповненням до своєї гумі і свідчать про дивовижному порятунку їх життя на гололедиці, а інші висловлюються про створюваний дискомфорт при використанні гуми з шипами. Як ви вже зрозуміли мова сьогодні піде про наступне: «Покришки з протектором«.
Трохи про покришки з протектором
Треті взагалі стверджують, що цей засіб не можна вважати ефективним. При цьому вони додають, що, так звані, шипи служать не досить довго і просто випадають. Для того, щоб нам зрозуміти де істина, а де брехня, нам буде потрібно вивчити представлені аргументи всіх сторін і зробити власний висновок. Отже, будемо послідовні і почнемо з думки, яка підтримує ідею використання шипів.
Як досить вагомого аргументу прихильники шипів представляють результати наступних досліджень. В ході перевірки поведінки автомобіля на льоду з шипами в гумі і без них було встановлено, що найкраща стійкість була проявлена автомобілем з шипами в гумі. Таким чином, є свідоцтво про те, що шиповані шини мають більш міцне зчеплення з плямою дорожнього покриття.
Також одним з переваг такої гуми є якісне зменшення шляху гальмування. Додатково до цього автомобіль набагато простіше буде входити в повороти будь-якої складності. Але варто зазначити, що ефективність шипованої гуми трохи втрачається, якщо на дорожньому покритті крім льоду з’являється сніг. У такому випадку слід зробити наступний висновок: шипована гума досить ефективна в мегаполісах і невеликих містечках. Так як за дорожніми покриттями в містах і селищах стежать спеціальні служби (зокрема за їх чистотою).
Тепер, коли ми дізналися основні переваги шіповоной гуми, слід ознайомитися і з негативним моментом її використання на зимових дорогах. Отже, першим недоліком гуми такого типу є істотний дискомфорт при їзді. Такий недолік особливо проявляється в момент їзди автомобіля по чистому асфальту. Фрикційна гума (без шипів) на відміну від шипованих покришок не приносить ні найменшого дискомфорту. Додатково до цього рухається автомобіль з шиповану гумою по асфальту видає досить неприємний шум. Коли автомобіль з такою гумою проїжджає по твердим покриттям (залізничними переїздами або трамвайних коліях), шипи схильні не тільки швидко зношуватися, а й просто вилітати. При цих істотних недоліках шипована гума фактично виключає можливість плавного ходу під час пересування автомобіля. Коли автомобіль з шипованою гумою зустрічає на своєму шляху різні нерівності або перешкоди, то водій починає відчувати їх набагато краще, ніж, якби він їхав на машині з фрикційною гумою. Тепер ми знаємо недоліки, які властиво зимовій гумі з шипами. Тоді постає цілком розумне питання: «Який вибір буде найбільш правильним?» Відповідаючи на поставлене запитання, я хотів би уточнити, що насправді не існує певного рішення, яке вважалося б найкращим. З цієї причини ви самі повинні визначити для себе те, що для вас буде вважатися кращим рішенням. Якщо ви все ж вирішили купувати зимову гуму з шипами, то я хотів би звернути вашу увагу ще на один аспект.
Практично кожен автолюбитель, який використовує шиповану гуму, знає, що на сьогоднішній день існує декілька видів шипів. Деякі водії схильні стверджувати, що один вид шипів більш ефективний, ніж інший вид. Але варто зазначити, така заява буде несправедливою, адже всі види шипів розроблялися під певну ситуацію. Відповідно, кожен вид шипів буде актуальний при дотриманні певних умов. Наприклад, велика кількість водіїв – власників машин з АКПП віддають явну перевагу рюмочній увазі шипа. Інші автолюбителі воліють заводську шиповку, яка має вигляд звичайного міні цвяха. Таким чином, розрізненість думок призводить до численних суперечок, які цілком можна вважати безпідставними. Яка зимова гума з шипами вважається найбільш ефективною? Насправді не так важливо, який тип шипа ви віддаєте перевагу, скільки важливо придбати дійсно якісну покришку. Я впевнений, що таке твердження здатне зламати хибні стереотипи. Основна увага при виборі покришок з шипами приділяйте імені виробника. Постарайтеся знайти покришки, виробник яких має досить популярне ім’я. В такому випадку ви практично не помилитеся у виборі.
При цьому все ж варто виділити деякі характерні особливості, які повинні бути притаманні дійсно якісній гумі:
Саме гумове покриття повинно бути достатньо жорстким;
У місці так званого «якорения» вона повинна бути більш масивною, ніж в інших місцях;
При цьому варто окремо проконсультуватися з фахівцями з приводу вірного розміру шипа;
Далі існує кілька вимог, які пред’являються виконану роботу по монтажу шипів. Перша вимога пов’язана з вірним рівнем виступу на нижньому фланці вкладиша. Друга вимога пов’язано з обов’язковою відповідністю довжини шипа і протектора;
Крім усього перерахованого вище, важливу роль відіграє тип вашого транспортного засобу. Варто знати, яку гуму потрібно встановлювати на легковий автомобіль, а яку на вантажну машину;
Відомо також, що частина шипа, яка виступає назовні, не повинна бути довше, ніж 1.3 міліметра;
Площина вкладиша повинна збігатися з площиною встановлюваного шипа.
Отже, ми перерахували всі необхідні вимоги, які обов’язково враховуються при виборі зимової гуми з протектором. Чим більше вимог будуть дотримані, тим довше буде служити зимова гума, придбана вами. У висновку, я хотів би представити вашій увазі два виходи з ситуації, що створилася невизначеності при виборі типу зимової гуми. Покришки з протекторами може принести деяку незручність, але саме вони забезпечують більш безпечну їзду. Вибираючи покришки без протектора, ми прощаємося з дискомфортом, але піддаємося постійному ризику.