ПЕРЕВІРКА ДАТЧИКА ПОЛОЖЕННЯ дросельної заслінки НА ПРЕДМЕТ НЕСПРАВНОСТІ: ОЗНАКИ ПОЛОМКИ, РЕМОНТ І ЗАМІНА

ПРОВЕРКА ДАТЧИКА ПОЛОЖЕНИЯ ДРОССЕЛЬНОЙ ЗАСЛОНКИТакий датчик вважається свого роду потенціометром. Він відповідає за визначення кута повороту дросельної заслінки і є важливою частиною автомобіля. Від точності його показників залежить робота двигуна: дані впливають на розрахунок палива, що подається в циліндри мотора. Якщо говорити більш звичною мовою, то він стежить за становищем заслінки – відкрита вона або закрита.

Датчик положення дросельної заслінки: розташування

Крім цього, від нього залежить коректність запалювання і робота АКПП. Потрібно оцінювати всю важливість цього пристрою і стежити за його станом – дефекти можуть негативно відбитися на автомобілі. Що вийшов з ладу ДПДЗ може змусити двигун стихнути, що критично позначиться на дорожньому положенні в момент їзди.

Інакше кажучи, несправний датчик посилає в систему сигнал про те, що заслінка відкрита, що, в свою чергу, призводить до збільшення подачі палива. Двигун «захлинається» і ламається. Крім цього, робота машини в «авральному» режимі провокує швидку поломку ДПДЗ.

ОЗНАКИ НЕСПРАВНОСТІ ДПДЗ
Датчик положення дросельної заслінки грає велику роль в процесі згорання палива, адже воно подається в розрахунку показань приладу. Якщо датчик несправний, на приладовій панелі повинно з’явитися повідомлення «Check». Такий значок тільки констатує факт несправності, але не розпізнає конкретну проблему. Ознаками поломки можуть стати:

Ускладнення в запуску двигуна;
Збільшення витрат на бензин;
Збільшення оборотів на холостому ходу;
«Провали» в швидкості при розгоні;
Двигун зупиняється на «нейтралці»;
Потужність мотора падає протягом руху;
З’являється індикатор “Check Engine”.
Індикатор Check Engine

Варто зауважити, що «Check Engine» може з’являтися при кожному запалюванні на частки секунди, тут же зникаючи. Ознакою поломки є постійне світіння індикатора. Рекомендується звернутися до моториста.

ПЕРЕВІРКА ДПДЗ
Якщо автомобіль показує один або кілька ознак несправності, потрібно перевірити датчик. Цей процес не вимагає спеціальних навичок: достатньо мати мультиметр і додержуватися певної послідовності дій.

В першу чергу потрібно виключити запалювання. Звернути увагу, чи горить лампочка “Check Engine”. Якщо вона згасла, значить, можна відкрити капот і оглянути ДПДЗ. Для цього потрібен мультиметр, за допомогою якого будуть зніматися показання.

Зняття показань з ДПДЗ

Перевірити наявність «мінуса». Для того щоб не відключати кожен провід, досить їх просто проколоти. Таким же чином слід знайти «масу».
Дізнатися, чи надходить на датчик харчування. Залежно від автомобіля напруга може бути різним – 5 або 12 вольт. Включивши запалювання, потрібно проткнути дроти по черзі: вимірювальний прилад повинен показувати 0,7 вольт.
Вручну відкрити дросельну заслінку, що спровокує напругу піднятися вище 4 вольт.
Далі потрібно вимкнути запалення, від’єднати один роз’єм. Підключити мультиметр між одним з інших роз’ємів і висновком повзунка.
Не поспішаючи повернути сектор рукою, відстежуючи показання стрілки. Плавний підйом без коливань говорить про те, що все в нормі. Ступеневу підвищення вимірювань говорить про те, що утворилися критичні неполадки на доріжці резистора. Ці свідчення важливі, так як впливають на роботу блоку управління, який подає паливо в інжектори. ЄСМ переймає дані, відштовхуючись від них, тому в разі невідповідності положення заслінки дійсності почнуться проблеми з подачею палива.
Якщо ДПДЗ несправний, він вимагає заміни. Крім цього, потрібно зробити кілька перевірок, щоб запобігти поломки в майбутньому. Бажано повністю замінити датчик – невелика вартість дозволить двигуну працювати повноцінно. Проблеми, для вирішення яких рекомендується заміна датчика:

Деформація датчика, яка призводить до спотворення переданої інформації;
Належним чином не розмикаються контакти холостого ходу.
новий ДПДЗ

Після заміни ДПДЗ на новий не потрібна додаткова настройка. Він за замовчуванням вважає нульовою відміткою хід вхолосту.

РЕМОНТ ДАТЧИКА ПОЛОЖЕННЯ дросельної заслінки
Починка несправного датчика положення дросельної заслінки здійснюється дуже рідко. Кращим рішенням вважають заміну пристрою на нове – навіть найбільш дорогий екземпляр обійдеться не дорожче декількох доларів. Другою причиною є часта неможливість ремонту: неможливо відновити стертий шар основи і подібні неполадки. Все ж в деяких пристроях вдається зрушити резистивні доріжки щодо повзунка і продовжити термін служби ДПДЗ.

Зняти датчик нескладно

На кожному датчику розташований гвинт, який фіксує положення доріжок щодо повзунка. При високому ступені зносу можна послабити гвинт, тим самим зрушивши повзунок. Регулювання датчика положення дросельної заслінки тимчасово вирішить проблему датчика і дозволить відкласти покупку нового. Такий захід може вистачити на кілька років.

ЗАМІНА ДПДЗ
Зняття датчика з автомобіля необхідно для установки нового. В першу чергу потрібно відключити електричне живлення, відключивши клеми акумулятора. Провід, які приєднані до пристрою теж потрібно від’єднати. Після викручування кріпильних болтів ДПДЗ може бути зняти. При установці нової, оригінальної запчастини не потрібно налаштування.
Безпосередньо установка нового пристрою. Для початку запчастина підключається до електронного блоку управління, після чого клема надаватися на акумулятор. При такому алгоритмі дій всі заводські настройки будуть збережені. Увага: важливо встановлювати тільки оригінальні пристрої. Датчик від іншої моделі машини не підходить. Потрібний пристрій можна купити в спеціальних магазинах або у офіційного представника марки машини. Купівля ж через інтернет або на ринку найчастіше призводить до придбання контрафакту. До вибору продавця варто поставитися обережно і серйозно.

ВИСНОВОК
Поломка ДПДЗ – серйозна ситуація для машини. Це пристрій відповідає за подачу палива в двигун і при несправності може привести до критичної ситуації. При виявленні ознак поломки бажано замінити датчик, але в деяких випадках ремонт дозволяє вирішити проблему швидше і дешевше. Слід дотримуватися порядку дій і використовувати тільки оригінальні запчастини.

Знайшли помилку? Тоді виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.