У Нацполіціі обіцяють, що можна буде їздити швидше, але під контролем.
Зниження швидкості руху автотранспорту до 50 км / ч в містах та селах не буде повсюдним. Так кажуть в Департаменті патрульної поліції після анонсування цієї норми Правил дорожнього руху (ПДР), яка набирає чинності з 1 січня 2018 г. Але їздити швидше можна буде тільки там, де встановлять спеціальні дозвільні знаки. За перевищення дозволеної швидкості – штраф 255 грн. У той же час юристи стверджують: норма не буде працювати, так як на сьогодні немає правового механізму контролю швидкості руху автомобіля.
Де можна
Влада вже назвала норму ПДР, що дозволяє збільшити швидкість руху на окремих ділянках доріг.
“Це пункт 12.8, який передбачає, що в тих місцях, де це безпечно, органи місцевого самоврядування за погодженням з поліцією можуть встановлювати знаки, які дозволяють більш високу швидкість руху”, – роз’яснив нам заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
Як приклад, він назвав проспекти Бажана і Перемоги у Києві, де по 6-8 смуг руху, є розділова смуга і відбійники.
Також порушено питання про зниження вдвічі величини “бонусних” 20 км / год, за які не штрафують. Відповідна норма міститься в законопроекті №7286, але він навіть не включений до порядку денного Ради. За словами речника МВС Артема Шевченка, в першій половині 2018 р таки налагодять автоматичну фотовідеофіксацію, якщо в держбюджеті буде достатньо коштів.
Водії та контроль
Водії підтримують обмеження швидкості руху, але не скрізь, а там, де це необхідно: в центрі міста, на вулицях в спальних районах.
“Тепер лихачі, які збили пішохода, автоматично стають винними, якщо виявиться, що вони перевищили швидкість 50 км / год, це змусить їх їздити обережніше”, – впевнений водій з 15-річним стажем Владислав Калиновський.
А ось Володимир Стамескін (30 років за кермом) нагадав, що ПДР і так передбачають право на вибір безпечної швидкості руху під відповідальність водія: “Через тих, хто не вміє їздити, всіх змусять тягнутися в тягнучках, палити паливо, забруднювати міста” .
Але схоже, що до штрафів порушникам дійде не скоро.
“Нам не видають прилади для визначення швидкості автомобілів, тому ми її ніяк не контролюємо під час патрулювання, – зізнався поліцейський Костянтин С. – Начальство каже, що суд визнав в 2010 р прилади ручної і напівавтоматичної фіксації швидкості незаконними через можливості несанкціонованого втручання. Тому довести, що водій порушив, і покарати його за це, ми зараз не можемо “.
Втім, як повідомив нам Білошицький, в Нацполіціі вже готують законопроект, який ці прилади узаконить.
“Не треба штрафувати кого попало”
Юристи кажуть, що поки штрафи за порушення ПДР, зафіксовані в автоматичному режимі ( “листи щастя”) – поза правовим полем. Хоча зміна до Адмінкодексу, внесена в 2015 році, покладає відповідальність за порушення ПДР на власника транспорту.
Як роз’яснив нам адвокат Вадим Володарський, Конституційний суд України визнав неконституційним це положення – законом передбачена персональна відповідальність за будь-яке порушення.
“Відповідати повинен той, хто був за кермом, а не власник автомобіля. Поки у нас не стане технічно можливим визначити особу порушника, про штрафи в автоматичному режимі не може бути й мови”, – стверджує Володарський.
Юрист Володимир Столітній навів як приклад Німеччину, де камера знімає обличчя того, хто був за кермом у момент порушення.
“Але таке обладнання коштує набагато дорожче, ніж обладнання, яке фотографує номер транспортного засобу ззаду, яке хочуть застосовувати в Україні”, – констатував юрист.
Джерело: www.segodnya.ua
Фото з мережі.