Автоматичні коробки передач – давно не рідкість, майже половина сучасних автомобілів оснащена саме цим видом трансмісії. Могло б бути і більше, ось тільки не всі автолюбителі вибирають АКПП. І причини на те є – більш висока ціна машини і дорога заміна коробки при її поломці.
Незважаючи на невеликі недоліки, автомобілі з автоматом значно зручніше у використанні в міських умовах і на трасах, що привертає водіїв. Набагато простіше вистояти багатогодинну пробку, коли не доводиться смикати важіль перемикання передач і не потрібно до посиніння тримати ногу на педалі зчеплення. З АКПП можна розслабитися і відпочивати, періодично натискаючи газ, а іноді і просто відпускаючи педаль гальма.
На даний момент розрізняють три типи АКПП:
- Гідравлічна коробка автомат. Вона повністю роз’єднує двигун і колеса. Вони не пов’язані безпосередньо один з одним, а крутний момент передається за допомогою турбін через спеціальну рідину. Сучасні коробки оснащені додатково електронними пристроями, що дозволяють встановлювати різні режими експлуатації. А також можлива імітація ручного перемикання передач, хоч воно і буде в цілому підконтрольне автоматично.
- Роботизована механіка. Така коробка не користується великою любов’ю водіїв. Вона пристосована в основному для спокійної і плавної їзди, а ось з прискоренням впорається набагато складніше. По виду управління це звичайний автомат, який не має відношення до механіки. Звичайний робот оснащений одним зчепленням, якого не вистачає для плавного перемикання передач. Часто створюється відчуття «кинутого зчеплення» при розгоні. Машина ніби судорожно перестрибує по передачам і не встигає опрацювати їх до кінця, через що виникають легкі «стусани». Нещодавно був розроблений робот з двома зчепленнями (наприклад, DSG у Volkswagen і DCT у BMW). Тут справи набагато краще і автомобіль справляється з прискореннями, тільки ось терміни служби у такої трансмісії настільки непередбачувані і часто малі, що існує навіть офіційна багатотисячна петиція від власників подібних «експериментів» з вимогою безкоштовної заміни DSG і після закінчення гарантії. Причому в Європі подібну скаргу розглянули і виконали, погодившись з недосконалістю АКПП;
- Варіатор (безступінчата коробка, CVT). По суті – це та ж гідравліка, тільки не володіє фіксованими передачами. Автомобіль з цієї АКПП буде рухатися плавно, не змінюючи звук мотора і поступово збільшувати обороти, що не скидаючи їх від перемикання передач, як в гідравлічній версії. Це економічний варіант в плані палива, але ось робочий ресурс невеликий і може знадобитися заміна основних вузлів коробки до досягнення 200 тисяч кілометрів пробігу.
Фото з мережі.