Чи стало введення безвізового режиму з країнами Євросоюзу, стимулом до зростання імпорту в Україну старих іномарок?
AUTO-Consulting проаналізував статистику продажів. Що везуть? На першому місці – 76% пасажирські автомобілі. На другому – майже 12% SUV. І на третьому – трохи більше 10% MPV.
За марками трійка лідерів по імпорту старих іномарок виглядає так: Volkswagen, Renault, Skoda. І на цю розстановку безвіз ніяк не вплинув. Точно так же, як і на моделі найпопулярніших для імпорту в Україну старих авто. Це – Renault Megane, Volkswagen Passat і Skoda Octavia. Ці ж моделі були найбільш популярні і до старту безвіза.
Але справа не тільки в зростанні імпорту. Більше 4,5 тисячі старих легковиків – це всього на 2 тисячі менше щомісячних продажів нових автомобілів в Україні. Крім того, завдяки імпорту за пільговими акцизами, український ринок б / у авто став омолоджуватися. У порівнянні з минулим роком автомобілів у віці до 2-х років стали завозити більше в 8,5 рази. А автомобілів у віці 3-5 років – майже в 4 рази більше.
Імпорт б / у мало не повністю замістив покупку нових автомобілів у західних областях України. Ті області, які традиційно займали останні позиції в рейтингах продажів нових авто, впевнено лідирують в імпорті б / у. Це – Львівський, Івано-Франківський, Волинський і Тернопільський регіони. Але якщо порівняти з травнем, коли безвіза ще не було, зростання імпорту б / у в червні склав, за даними AUTO-Consulting, всього 3%.