Через різку девальвацію гривні українські споживачі не можуть відчути ефект від зниження цін на нафту.
У той же час, при коректному аналізі ситуації з урахуванням валютних еквівалентів, Україна демонструє відповідність динаміці світового і європейського ринку. Про це свідчить дослідження “Консалтингової групи А-95”.
Так, якщо в січні 2017 року вартість бензину А-95 становила 27,3 грн / л. при курсі 27,0/ $ 1, то сьогодні вже 28 грн / л при курсі 26 грн / $ 1. Таким чином, зниження цін з початку року склало близько 35%, що повністю відповідає зниженню котирувань бензину на європейському ринку за цей період – 36% (з $ 926 до $ 589 / т).
Динаміка цін в Україні також відповідає динаміці зниження цін на автозаправках Європи, про що говорить аналіз цінової ситуації, проведений на прикладі восьми країн ЄС . Починаючи з серпня, коли ціни на нафту почали різко знижуватися, вартість бензину і дизельного палива в Україні в валютному еквіваленті (євро) знизилася на 11% і 17,6% відповідно, тоді як в середньому по обраним країнам це зниження склало 14% і 12 , 6%.
В “Консалтинговій групі А-95” підкреслюють, що стосовно до нафтопродуктів може бути застосовано виключно валютне порівняння, так як Україна є імпортером енергоресурсів і розраховується за них у доларах. З урахуванням того, що акцизний збір, як ключовий податок на паливо, встановлений урядом в євро, пряма валютна складова в ціні бензину і дизпалива в Україні сягає 90%.
“Українці не бачать зниження цін на бензоколонках через те, що сприятливий фактор падіння цін на нафту на 40% повністю знівельовано зростанням курсу долара вже більш ніж на 300%”, – говорить директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн.
“Ні зниження податків, ні відмова власників АЗС від свого прибутку в 1,5-2 гривні на літрі – не вирішать проблему високих паливних цін без нейтралізації валютного фактора”, – впевнені в “А-95”.
Фото з мережі.