Світлодіодні фари – це нинішній етап розвитку головної оптики, що прийшов на зміну ніколи популярному ксенону. Вони більш енергоефективні та при цьому світять краще, працюючи на безпеку. Однак, на думку деяких організацій, саме з безпекою у такої оптики все не так гладко.
Сучасні світлодіодні фари – занадто яскраві. Вони відволікають і сліплять водіїв – з такою заявою виступили фахівці британської компанії RAC, однією з найбільших у Великобританії організацій, що займаються послугами допомоги на дорогах, автомобільного страхування і транспортної безпеки.
Як пише британське видання The Telegraph з посиланням на звіт RAC, за статистикою близько 15% водіїв потрапляли в аварійну ситуацію через те, що були засліплені фарами зустрічного транспорту. У повідомленні, втім, не уточнюється, як саме в ході дослідження вдавалося встановити, що сліпучим виявлялися фари саме нових машин у заводських модифікаціях (саме вони виявилися під ударом).
Проте, місцевий департамент транспорту вже ініціював створення робочої групи, яка вивчатиме: чи дійсно сучасні фари занадто яскраві, і якщо так – то з якої причини автовиробники роблять їх такими. І поки що “під підозрою” знаходиться саме світлодіодна оптика.
“Світлодіоди дають більш спрямований пучок світла. Він не розсіюється, як від галогенних ламп. До того ж він дає біле світло, яке краще висвітлює в темряві”, – так експерт компанії Quality Light Source Стівен Діксон пояснює популярність світлодіодів.
Світлодіодна оптика (серійна) проходить дорожні випробування і розробляється таким чином, щоб бути ефективною і безпечною для всіх учасників дорожнього руху. Однак представник компанії RAC Піт Уїльямс впевнений, що це не так. На його думку, те, що добре і зручно для одного водія, може становити небезпеку для інших. На його думку, занадто яскравий світлодіодне світло заважає зустрічним водіям і тим, хто виїжджає з другорядних доріг на головні. І це незважаючи на те, що з кожним роком головна оптика стає дедалі ефективніше.
Результати роботи спеціальної групи від департаменту транспорту будуть готові в квітні. Не виключено, що регулятор визнає сучасні світлодіодні фари занадто яскравими і небезпечними, і тоді як мінімум на британському ринку виробників чекають нові технічні вимоги.
Фото з мережі.