Через відчутне зростання вартості пального українці значно скоротили витрати на паливо.
Як стверджує Державна служба статистики, у порівнянні з аналогічним літнім періодом 2017 року обсяги споживання бензину знизилися на 12.6% – до 111.1 тисячі тонн, а споживання дизельного палива в Україні показало зростання на 4% до 2,41 млн. Тонн. Очевидно, що ринок дизпалива зростає за рахунок аграріїв і промспоживачів, водіїв “евроблях” і бродячий бочок.
Не дивно, що бензином стали менше заправлятися. Відносно недавно водії не так гостро відчували потребу в економії, оскільки ціни трималися практично на одному рівні. Зараз же, дивлячись на цінову стелу АЗС, люди масово переходять на бюджетні види транспорту або автогаз. Автомобілісти навіть готові відмовитися від такого надійного і комфортного Toyota Land Cruiser Prado, який є бестселером, і одним з найбільш вдалих позашляхових проектів Toyota. Між іншим даремно. Витрата палива Toyota Land Cruiser Prado коливається в залежності від комплектації, але досягти заявлених 8 л / 100 км можна.
Та ж ситуація з вельми популярним серед багатьох автовласників Volkswagen Tiguan. Цей кросовер споживає 10.7 л / 100км в міському, 8.7 л / 100 км в заміському і 9.8 л / 100 км в змішаному циклах – так показує тест-драйв від Automoto.Ua. Звичайно ж така витрата не радує, за нинішньої вартості літра бензину. Але, це не привід залишати свій кросовер у гаражі або на стоянці. Незважаючи на досить недешеві газові установки, і явно подорожчав пропан-бутан, українські водії все ще бачать економічні підстави для переобладнання авто під газ.
Відповідно, попит на автомобільний газ зріс у рази. Обсяги роздрібної реалізації газу через АЗС такі: за 7 місяців 2018 року водії України купили 482,7 тис. Тонн автогазу – на 38 тис. Тонн більше, ніж в аналогічний період минулого року. За статистичними даними, авто з ГБО стало на 8% більше. При цьому кількість гібридів на українських дорогах скоротилася більше, ніж на 3%.
Дані Держстату свідчать про тенденцію зниження сумарного обсягу споживання палива в країні. А це означає, що народ поступово відмовляється від автомобілів з традиційними двигунами на користь більш дешевих способів пересування. Можливо, деяку роль грає зростання продажів електромобілів: за шість місяців 2018 го, кількість зареєстрованих нових електромобілів в Україні перевищило 6%, в порівнянні з минулим роком. За липень нинішнього року українці купили ще 77 нових електрокарів. Що ж стосується старих авто на електротязі – за цей час їх було продано на порядок більше. Поки ці цифри, не дозволяють говорити про масову електрифікацію транспорту на українських дорогах, але тенденція все ж простежується.