Нові будівельні норми почали діяти в Україні з початку вересня. Але ще далеко не всі водії усвідомили ті грандіозні наслідки, які вони внесуть в життя кожного учасника дорожнього руху.
Мінімальна ширина смуг становитиме три метри на нових магістральних вулицях загальноміського та районного значення в найзначніших, значних, великих, середніх і малих містах, крім доріг безперервного руху, а також на сільських дорогах і головних вулицях.
На магістралях загальноміського значення безперервного руху в найбільших і великих містах мінімальна ширина смуги руху дорівнює 3,5 м. На місцевих житлових вулицях і дорогах всіх населених пунктів вона становить 2,75 м.
Це робиться для зменшення аварійності на небезпечних ділянках автодоріг. Адже широкі смуги дозволяють водіям надмірно маневрувати, перебільшуючи швидкість або обганяючи сусідні машини. При звужених смугах руху такої можливості немає, а увагу збільшується, як і обережність.
“Зменшуючи швидкість всього на 1,5 км / год, рівень смертності на дорогах знижується в середньому на 6%. Уявіть, скільки життів може врятувати лише розумний підхід до проектування доріг. Крім цього, зміни, запроваджені в новому ДБН, дозволять збільшити пропускну спроможність вулиць і зменшити пробки за рахунок облаштування додаткових смуг для авто і окремих смуг для громадського транспорту. Також простір, що звільнився можна використовувати для проектування велосипедних доріжок, острівців безпеки на переходах і пакувальних кишень “, – прокоментував нововведення заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.