Більшість експертів нагадують, що прогрівати треба було старі автомобілі. У свою чергу сучасні авто терпимі до пониження температур – вже з 80-х років більшість машин стали комплектувати інжекторами, які можуть самостійно визначати потрібне співвідношення палива і повітря, інформує Ukr.Media.
Виробники автомобілів в книзі технічної експлуатації часто вказують, що мотор, встановлений в машині, прогрівати не потрібно. За їхніми словами, дана процедура є безглуздою витратою палива, а в багатьох країнах тривала робота двигуна на холостому ходу, особливо в житлових кварталах, зовсім заборонена, тому що через це можуть навіть оштрафувати. Виходить, що прогрівання двигуна автомобілю не потрібне? Ні, все не так просто, і в статті ми пропонуємо розглянути, навіщо прогрівати двигун, і що буде, якщо цього не робити перед поїздкою.
Можливі проблеми при експлуатації непрогрітого двигуна
У світі продається безліч іномарок, але технічну літературу з ними не завжди адаптують до реалій нашої країни. Не прогріваючи двигун перед поїздкою, водій ризикує наблизити необхідність капітального ремонту мотора. Розглянемо докладно, чому необхідно прогрівати двигун перед поїздкою.
Температура моторної оливи
Про те, що цю рідину необхідно своєчасно міняти, знає кожен водій, але не всі розуміють, яким чином «змащувальний» елемент працює в двигуні. Під час роботи двигуна мастило «бігає» по ньому, наче кров по організму людини. Коли двигун зупиняється, олива стікає в піддон, і на елементах двигуна залишається лише невелика масляна плівка. Чим довше двигун не заводиться, тим менша ця плівка, і тим небезпечніше вирушати в поїздку без прогріву двигуна.
В теплу пору року, щоб моторна олива після старту двигуна розійшлася по каналах і почала виконувати свою роботу, йому потрібно близько 30 секунд. Тому в перші 30 секунд після пуску мотора вирушати в поїздку не можна навіть влітку. Взимку ж ситуація ускладнюється, оскільки за час простою мастило стає густим через низьку температуру, і йому потрібен додатковий час, щоб пройти повне коло і увійти в робочу температуру.
Робота масляного фільтра
Якщо почати рух автомобіля на непрогрітому двигуні, виникає високий ризик пошкодження кілець, розташованих на проточках поршня. Як відомо, кільця встановлені в двигуні для зняття надлишку оливи і створення компресії. При роботі на них припадають серйозні навантаження, оскільки вони труться об стінки циліндрів.
Чимало водіїв помічали, що впродовж декількох секунд після старту двигуна він працює на підвищених обертах, які через деякий час опускаються. Пов’язано це саме з ходом циліндрів двигуна. При прогріванні циліндри, як і будь-який метал, розширюються на декілька мікрон. В цей же момент елементи двигуна починають більш ефективно змазуватися.
Вихід з ладу датчика оливи
Актуальною для сучасних автомобілів проблемою є вихід з ладу датчиків оливи при роботі непрогрітого двигуна. Пластмасові датчики під тиском густого мастила пошкоджуються, якщо почати рух, і автомобіль починає сигналізувати про брак мастильної рідини в піддоні. Дана проблема актуальна для машин, в яких встановлюються датчики в пластмасовому корпусі. Якщо елемент виконаний здебільшого з металу, несправність може не спостерігатися.
Скільки гріти автомобіль взимку і влітку
Прогрів двигуна необхідний для грамотної роботи, і з цим складно сперечатися. В залежності від температури навколишнього повітря час на прогрів мотора може різнитися:
– нижче -30°C. Прогрівати двигун необхідно від 10 до 15 хвилин, щоб моторне масло «розігрілося» до робочої температури;
– від -10°C до -30°C. Можна обмежитися прогріванням двигуна в 7-10 хвилин;
– від +10°C до -10°C. Досить прогріву автомобіля в 4-7 хвилин;
– вище +10°C. Потрібно прогрівати не більше 1-3 хвилин, щоб моторне масло розійшлося по двигуну і дійшло до робочої температури.