Верховна Рада може піти на нові поступки власникам «євроблях». Йдеться про продовження терміну пільгової реєстрації ще на 3 місяці. Що конкретно пропонують нардепи і наскільки ймовірним є ухвалення законопроекту, пише PMG.ua.
Що пропонують нардепи
У Верховній Раді зареєстрований проект закону №9522, який передбачає продовження пільгового терміну для «євроблях» ще на 3 місяці.Автор ідеї, народний депутат від Блоку Петра Порошенка Роберт Горват визнає проблему з низькими темпами реєстрації. Саме тому й пропонує надати можливість українцям реєструвати автомобілі з пільговим акцизом не 90 днів, а 180.
«Законопроект написаний у такий спосіб, що може бути в цьому терміні і перерва. У лютому пільговий період закінчується, потім його не буде, а щойно ми ухвалимо закон, пільга знову діятиме… Крайня дата проекту — 22 травня, далі уже йдуть санкції за незаконне перебування авто на єврореєстрації. А ось як ми це проголосуємо — питання відкрите. Багато що зараз залежить від комітету», — пояснив Горват.
Аналогічні доводи наводяться і в пояснювальній записці до проекту закону. «Очевидно, що з таким темпом розмитнення, коли щодня оформляються 2,5-2,7 тис. авто, значна кількість громадян, котрі володіють транспортними засобами на іноземній реєстрації, не встигне розмитнити їх у пільговий період до 22 лютого 2019 року», — йдеться у повідомленні.
Чи є шанси у закону?
Напевно, ні. У коментарі OBOZREVATEL глава профільного комітету з питань податкової політики, народний депутат від Блоку Петра Порошенка Ніна Южаніна різко розкритикувала ідею.
«Такі проекти підривають суть ухвалених законів і не стимулюють розмитнення авто…», — наголосила Южаніна, а також додала, що комітет не голосуватиме за цей законопроект.
Про можливі проблеми в комітеті говорить і автор ідеї Роберт Горват. Щоправда, він упевнений, що шанси на успішне проходження проекту закону приблизно 50/50.
До слова, на початку лютого в Раді був зареєстрований ще один проект про реєстрацію авто. Так, нова ідея пропонує всі транспортні засоби в Україні оподатковувати на 10% від їхньої вартості. Автори проекту закону вважають, що така ставка допоможе зареєструвати всі автомобілі на єврономерах за нижчою ціною. Щоправда, судячи з настроїв у комітеті податкової політики, шансів у цієї ідеї немає.
За такої ситуації власникам євроавто варто поквапитися. З кінця травня в Україні почнуть діяти солідні штрафи. Утримувати авто з литовською чи польською реєстрацією стане просто невигідно.
Що каже закон
Революційний закон про реєстрацію євроавто парламент ухвалив ще у листопаді 2018 року. Так, нові правила передбачали введення базових ставок для автомобілів залежно від типу двигуна і його об’єму.
Для бензинових двигунів об’ємом до 3000 і більше 3000 куб. см вводяться базові ставки відповідно €50 і €100, для дизельних двигунів об’ємом до 3500 і більше 3500 куб. см — €75 і €150. Водночас пільги і скасування штрафних санкцій діють лише до 22 лютого 2019 року. Після цього жодних послаблень не буде. Пільги скасують, а відтермінування на штрафи діятиме лише 3 місяці.
За даними Державної фіскальної служби, в Україну в режимі тимчасового ввезення потрапили 2,7 млн автомобілів. Кількість авто, які завезені у режимі «транзит» і фактично перебувають в Україні з порушенням термінів, досягла 110,4 тис., а в режимі «тимчасового ввезення» — 207,4 тис.
За інформацією заступника міністра фінансів Сергія Верланова, на середину січня 2019 року держава отримала в бюджет 2 мільярди гривень. Пройшли реєстрацію понад 30 тисяч із понад півмільйона авто. Кількість не вражає.