В Україні з’явиться платний автобан, ціни будуть не нижче європейських.
В Україні незабаром з’явиться перша платна дорога. Водіям розповіли, скільки коштуватиме комфортний проїзд в покращених дорожніх умовах, пише znaj.ua.
Про це повідомив в. о. голови Укравтодору Славомір Новак.
Будівництво платної дороги зі Львова до Краковець Польщі розпочнеться в 2020 році. При цьому вартість проїзду буде не більше 7-10 євроцентів (близько 3 гривень за кілометр.
“Ми повинні брати за орієнтир європейські ціни. Але все ж в Україні буде трохи дешевше. Середня вартість будівництва автобану в Європі – 10 млн євро за кілометр. В Україні, думаю, вийде не більше 5-6 мільйонів євро за кілометр. Тому ціна проїзду не буде більше 7-10 євроцентів за кілометр”, – сказав він.
Будівництво першої платної дороги зі Львова до польського Краковець почнеться в 2020 році, хоча раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян заявляв, що перші платні дороги з’являться в Україні в 2017-2018 року.
Як повідомлялося, в “Укравтодорі” назвали напрямки, які можуть стати першими платними дорогами в країні
Журналісти з’ясували, про які маршрути йдеться і скільки може коштувати проїзд.
Голова “Укрдорінвест” Олена Криворучко днями розповіла, що “Укравтодор”, разом зі Світовим банком, проаналізував 10 доріг, які можна вдосконалити або перебудувати.
З них виділили три напрямки, у яких є потенціал стати першими концесійними або, простіше кажучи, платними дорогами України. Серед них, наприклад, напрямок Київ – Біла Церква.
За словами Криворучко, щоб побудувати за цим маршрутом нову дорогу, потрібні $ 535 млн і три роки. При цьому, ввівши плату за проїзд, інвестор зможе повертати трохи більше 5% (майже $ 27 млн) на рік.
Другий варіант, за словами чиновниці: 60 км на ділянці Львів – Краковець. На будівництво нової дороги тут знадобляться $ 290 млн і два роки, а заробляти інвестори зможуть по $ 4 млн на рік.
Нарешті, в напрямку Львів – Тернопіль можна розширити дорогу з двох смуг до чотирьох. На це знадобляться $ 293 млн і, за оцінками експертів, близько трьох років. Заробляти підрядники на цій дорозі зможуть по $ 35 млн на рік.
Однак, за словами Криворучко, складнощі полягають не тільки в тому, щоб знайти інвесторів для цих проектів, а й в тому, щоб подолати небажання простих українців користуватися платними дорогами. Особливо з урахуванням того, що при появі платних магістралей завжди повинні бути безкоштовні альтернативи.
Але, за словами транспортного експерта Олександра Кави, проблема полягає не в тому, щоб залучити українців до використання платних доріг.