У жовтні 2010 року компанія «Група ГАЗ» офіційно припинила випуск легкових автомобілів марки «Волга», а на її місці почалася великовузлове складання “Фольксвагена” (“Джетта”), “Шевроле” (“Авео”) і “Шкоди” (“Єті”, “Октавія”). У 2012 році на сайті компанії була опублікована новина про відновлення робіт над власним легковим автомобілем. Ця стаття – огляд концепту нової “Волги 5000 GL”, запуск якої в серійне виробництво заплановано на 2020-2021 роки.
Зовнішній вид
На перший погляд, нова “Волга 5000 GL” виглядає незвично, громіздко і незграбно на тлі сучасних автомобілів. Адже перед дизайнерами проекту (брати Букіни) стояло завдання зберегти риси класичного чотирьохдверного седана і надати йому футуристично. І з цим завданням вони впоралися. Дах автомобіля істотно змінилася в порівнянні з попередниками – вона стала нижче, а її опори сильно нахилені. З-за цього площа вітрового і заднього скла збільшилася.
На фронтальній (передньої) частини концепту знаходяться дві блок-фари, за формою нагадують старовинний кинджал. Вони включають в себе покажчики поворотів і лампи ближнього/далекого світла. Між ними розташована одна з грат радіатора, втоплена в кузов і розділена посередині поперечиною з сріблястого пластика. Парою десятків сантиметрів нижче знаходиться друга частина решітки. По її краях в поглибленнях розміщені ДХО (денні ходові вогні). На кромці капота знаходиться логотип виробника, а з боку водія – поглиблення, призначене для забору повітря турбонаддувом. Збоку “Волга 5000” виглядає непривабливо з-за непропорційного співвідношення розмірів вікон і дверей, зокрема – передніх і задніх. Ручки пластикові, втоплені в кузов. Автомобіль планують оснащувати 16-дюймовими дисками з розміром гуми 225/55.
Задня частина машини нагадує “Ладу Гранту” в кузові ліфтбек з-за плавного переходу даху в кришку багажника. На останній знаходиться декоративна накладка з червоного пластику та поглиблення для номерного знака. По краях фальшвставки розташовані задні комбіновані ліхтарі. Нижче реєстраційного номера поміщені виходи глушника, один з яких – обманка.
Інтер’єр
Офіційно підтвердженої інформації про облаштування салону “Волги 5000” немає. Висуваються два припущення. Перше – інтер’єр буде частково скопійований з однієї з машин партнера, а саме з “Шевроле-Вольт”.
Друге – салон буде зроблений за зразком попередніх моделей. У 2016 році з’явилося перше фото інтер’єру нового автомобіля. Всередині автомобіль “Волга 5000” виглядає аскетично з-за того, що додаткові органи управління приховані під панелями, які приходять в рух при включенні запалювання. Більшу частину приладової панелі займає комбінація приладів, яка раніше оснащена аналоговими, а не цифровими шкалами.
У центрі панелі розташовані чотири отвори системи повітроводів. Між сидіннями, в залежності від використовуваної коробки передач, знаходиться продовження панелі приладів: бардачок і бортовий комп’ютер. Важіль перемикання автоматичної коробки передач розташований на рульовій колонці, як “ГАЗ-21”. У комплектації з «механікою» важіль КПП за традицією знаходиться в центральному тунелі.
Оснащення
Силовий агрегат автомобіля “Волга 5000” являє собою 4-циліндровий бензиновий двигун з робочим об’ємом в 2 літри власної розробки з наддувом. Також можлива установка V-образного 6-циліндрового мотора місткістю 31 літра, використовуваного компанією GM. Вони працюють в парі з 6 і 4-ступінчастою механічною і автоматичною коробкою передач відповідно. Основні ведучі колеса – задні, але передбачено підключення переднього приводу.
Підвіска повністю незалежна, пружинно-амортизаторні зі стабілізаторами поперечної стійкості. Рульове керування виконано за технологією «шестерня – рульова рейка» з ЭУР (електропідсилювач керма). Гальмівна система оснащена вакуумним підсилювачем і дисковими вентильованими гальмами. Узагальнені технічні характеристики у “Волги 5000 GL” наступні:
- Максимальна потужність двигуна (при 5600 об./мін.): 145 кВт або 200 к. с.
- Крутний момент: 351 Н·м при 3000 об./мін.
- Розгін до 100 км/год: 9 секунд.
- Максимальна швидкість: 238 км/ч.
- Витрата палива (місто/траса/змішаний): 117/6/7 л.
- Об’єм бака: 80 л.
- Тип палива: АІ-95 (неетилований).
Початок складання пробних партій машин планується на 2019-2020 роки. Рівень локалізації деталей і компонентів “Волги 5000 GL” планується довести до рівня 50 %. До вітчизняних комплектуючих відносяться: кузов (штампування, зварювання, фарбування), двигун, колеса (в зборі) скло, пластикові деталі екстер’єру та інтер’єру. До імпортних – коробка передач (автоматична і механічна), бортова електроніка, і мультимедійна навігаційна системи. Вартість легковий новинки становитиме 1-15 млн рублів.
Відгуки
Інтернет-користувачі, що побачили новину про відродження одного з символів вітчизняного автопрому, відреагували на неї неоднозначно. Тобто розділилися на два табори – ті, кому концепт сподобався, і їх противники. Перше менше, ніж друге, тому відгуки про “Волзі 5000 GL2” містять в основному критику, а саме:
- Погана оглядовість через вузьких бічних стекол.
- Неадекватна конструкція дверей.
- Погана оглядовість і незручна посадка задніх пасажирів.
- Невеликий кліренс (відстань від дороги до однієї з нижніх точок машини).
Позитивні якості у машини теж є, але їх менше:
- Потужний двигун.
- Невеликий (враховуючи обсяг) витрата палива.
- Аеродинамичний кузов.
За заявою офіційних осіб компанії, представлена модель – лише концепт, і при серійному виробництві її зовнішність і оснащення будуть змінені.
Альтернативна думка
Крім двох основних категорій користувачів можна виділити і третю. На їхню думку, фото нової “Волги GL” – це скріншоти тривимірної моделі, викладеної у вільний доступ. Сама ж модель була зроблена одним з учасників спільноти. Подібний хід від компанії «ГАЗ» був зроблений з метою отримання державного фінансування, залучення уваги до своєї діяльності і реклами продукції.
Висновок
“Волга 5000 GL” – повнопривідний повнорозмірний автомобіль, випуск якого запланований на 2020 рік. Залишається сподіватися, що машина дійсно потрапить на конвеєр, а не буде припадати пилом на жорсткому диску у вигляді креслень і тривимірної моделі в комп’ютерах конструкторського відділу.
Джерело: hi-news.pp.ua