На офіційному сайті Верховної Ради України з’явився законопроект, що регламентуює розподіл коштів, отриманих в результаті впровадження фото- і відеофіксації порушень ПДР.
Прийняття законопроекту “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо надходження та спрямування адміністративних штрафів за порушення законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху” № 9244 – одна з фінальних стадій запуску в Україні механізму фото- і відеофіксації порушень ПДР.
Передбачається, що фото- і відеофіксація почне функціонувати з січня 2019 року. За перший рік роботи система повинна буде виписати штрафів на 2,54 млрд грн. У 2020 році запланована прибутковість складе 4,8 млрд грн. У 2021 році – ті ж 4,8 млрд грн. Половина з отриманої суми піде на закупівлю нових камер і обслуговування існуючих.
Як бачимо із зазначених сум, влада не чекає від фотофіксації скорочення аварійності і кількості фіксованих порушень.
За даними Міністерства інфраструктури, в Україні зареєстровано 6,9 млн. легкових автомобілів. Отримання доходів на рівні 4,8 млрд грн. означає, що пересічний автомобіліст повинен буде витратити на оплату штрафів близько 700 гривень на рік.
Крім того, закон, що регламентує фото і відео фіксацію, має багато вад, головна з яких полягає в тому, що винним у вчиненні правопорушення визнається власник транспортного засобу, а не водій, що скоїв порушення. Друга недоробка стосується “євроблях” – штраф виписується на людину, яка ввезла авто в Україну. Як правило, це “верблюд” або “аватар”, який на території України вже не з’явиться.
Існує досить висока ймовірність того, що фото- і відеофіксацію порушень ПДР в автоматичному режимі і подальшу розсилку “листів щастя” визнають незаконною. Раніше Конституційний суд України вже виносив подібне рішення.
Нагадаємо, що фотофіксацію порушень можуть віддати приватним компаніям.
Джерело: Авто 24