Українським «євробляхерам» дали півроку на те, щоб вивезти свої автомобілі з країни і ввезти їх назад, оформивши документи і сплативши всі належні мита. Не секрет, що приганяти такі машини українцям активно допомагали білоруси. Журналісти спробували розібратися, чим це зараз може загрожувати громадянам Білорусі.
За різними даними, в Україні за весь час було ввезено від 350 тисяч до 2 млн «євроблях». І на те, щоб їх розмитнити, дається всього 180 днів, з яких перші 90 днів буде діяти 50% знижка.
Штрафи і ще раз штрафи
Українська поліція отримала право зупиняти авто з єврономерами. Новий Закон про поліцію вже вступив в силу. Якщо термін перебування машини прострочений – вона відправиться на штрафмайданчик, а забрати її звідти зможе тільки фактичний власник. Штраф за перевищення строків тимчасового воза становить 8,5 тисячі гривень. Тільки після його сплати можна буде зайнятися легалізацією авто.
При цьому, прикордонники не повинні допустити виїзд за межі України автомобілістів, які порушили правила тимчасового ввезення або транзиту без сплати відповідних штрафів.
Ті, хто буде заїжджати в Україну зараз, отримають 30 днів на те, щоб розмитнити і зареєструвати авто. Запізнення на місяць карається штрафом 85 тисяч гривень. Якщо перевищити і цей термін або «загубити автомобіль», загрожує штраф в 170 тисяч гривень або конфіскація за рішенням суду.
Громадяни України зможуть ввозити авто на іноземних номерах в режимі транзиту або тимчасового ввезення, тільки якщо перебувають на консульському обліку і проживають за межами України. Автомобіль в режимі транзиту або тимчасового ввезення можна розкомплектувати або передати у володіння, користування або розпорядження іншим особам. За порушення цих умов передбачено пристойні штрафи, але вони не будуть застосовуватися до авто в період «пільгового» розмитнення.
Нерезидент України зможе завезти без грошового забезпечення лише один автомобіль в рік. За другий і наступні доведеться залишати заставу в розмірі вартості розмитнення.
«Верблюдам» є чого боятися
На якому ж етапі можуть виникнути проблеми в іноземців, які свого часу підробляли «верблюдами», адже велика кількість машин було ввезено якраз і сусідніх країн.
Як розповіли в Державній фіскальної службі України, у людей, які ввозили «євробляхи» за дорученням, а потім передавали ці автомобілі українським «власникам», можуть виникнути проблеми.
– Якщо такий іноземець захоче в’їхати в Україну вже на своєму особистому автомобілі, то його, швидше за все, просто не пустять на кордоні. Адже на ньому вже «висить» один ввезений автомобіль, який порушив правила тимчасового ввезення. І поки нелегальне авто не буде вивезено «власником», є ймовірність отримати на кордоні відмову у в’їзді, – пояснили в ДФС України.
Крім того, може загрожувати відповідальність за передачу такого автомобіля третій особі.