До весняного сезону також потрібно готуватися.
Водії по-різному розуміють підготовку автомобіля до літнього сезону. Для когось усе зводиться до мінімуму: заміни зимових шин на літні, встановленні нового масляного фільтра та заливанні у двигун свіжої оливи. А хтось ставиться до цього питання значно серйозніше й витрачає більше часу і коштів, пише – auto.ria.com.
Цікаво, що ті, хто «лінується», та ті, хто проходить процедуру за повною програмою, переконані, буцім роблять справді все необхідне. Фахівці стверджують: лише заміни шин і оливи у двигуні під час підготовки машини до літа недостатньо. Безперечно, кидатися в крайнощі та замінювати все в автомобілі «про всяк випадок» не варто. Проте можна замінити певні деталі, які без проблем відпрацюють іще кілька сезонів. Дещо потрібно міняти кожної весни, а дещо варто оновлювати лише за потреби. То що ж усе-таки належить до необхідного мінімуму?
«Обов’язковій весняній заміні підлягають насамперед колеса та масло, — розповідає майстер одного з автосервісів Львова Анатолій Колядюк. — Також не завадить оцінити стан гуми і дисків. Після якісного балансування можна вважати колеса придатними до доволі складних умов літньої експлуатації. Потребують заміни і всі фільтри: масляний, повітряний, паливний. Обов’язково помийте автівку, щоби змити залишки дорожньої солі та видалити грязьову «сорочку», яка може серйозно порушити тепловіддачу двигуна та спричинити його перегрів».
Кузов автомобіля потрібно ретельно вимити не лише зверху та знизу, а й у багажнику та салоні. Важливо не просто прибрати бруд, змити сіль, а також як слід просушити машину. Після миття добре було б декілька днів поїздити з увімкненою пічкою, спрямувавши повітря в ноги. Кузову автомобіля не зашкодить полірування або нанесення воску. Це і фарбу захистить, і око порадує.
Діагностику варто проводити в спеціалізованих майстернях, а ще краще — на сертифікованих станціях техобслуговування і на сучасному устаткуванні, «заточеному» під марку вашого авто. Якщо з мінімально необхідними операціями з підготовки автомобіля до літнього сезону може впоратися сам водій, то провести грамотну діагностику до снаги лише професіоналам. А те, що діагностика необхідна, — очевидно. Потрібно перевірити підвіску, рульове управління, гальмівну систему тощо — все, що має стосунок до безпеки. Проте перед поїздкою на станцію техобслуговування не полінуйтеся оглянути машину самостійно. Поглянете, чи немає люфтів, чи не чутно стуку в ходовій, зверніть увагу на шланги, чи не підтікає масло, а також в якому стані амортизатори. Ще варто оглянути гальмівні колодки та ремінь ГРМ. Уваги також потребує й акумулятор. Для того, щоби батарея прослужила довго і надійно, треба перевірити її заряд. У разі необхідності зарядити до максимуму від спеціального пристрою. У старих конструкціях можуть знадобитися перевірка рівня електроліту і доливання дистильованої води. Нехтувати цими процедурами не варто. У теплу пору двигун легко заводиться і від розрядженого до 75% акумулятора, а ось термін служби в такому його стані значно менший.
Із настанням тепла огляд двигуна обов’язковий. Адже перепади температур узимку призводять до зносу його еластичних елементів. Пластикові та гумові деталі втрачають свої властивості. Усе це призводить до втрати герметичності. Технічні рідини (масло, охолоджуюча рідина) можуть підтікати. Справжній двигун має бути сухим і чистим. Якщо ви виявили підтікання, негайно зверніться до автосервісу, інакше двигун вийде з ладу.