Заправка – процес звичний, а ось наслідки заправки неякісним паливом – штука незвідана для багатьох, але помилитися в її визначенні важко. Як зрозуміти, що ви заправилися поганим паливом, і що робити в такій ситуації?
1. Як зрозуміти, що ви заправилися неякісним паливом?
Помилитися тут буде важко: про все розповість ваш автомобіль. Бензин поганий, якщо:
- автомобіль погано заводиться або зовсім не заводиться після заправки;
- автомобіль глухне без видимої причини;
- обороти холостого ходу плавають і нестабільні;
- двигун не тягне, динаміка розгону падає, а відгук на педаль газу загальмований;
- автомобіль смикається при розгоні;
- від двигуна доноситься металевий стукіт і сторонні шуми – ознаки детонації;
- вихлоп потемнів – це говорить про появу в ньому сажі і неповному згорянні палива;
- витрата палива незвично високий.
Варто згадати і всілякі «експрес-тести», пропоновані для оцінки якості палива. Так, звичайно говориться, що бензин повинен бути прозорим, а для його оцінки потрібно капнути його на аркуш паперу або на руку і поглянути, що залишилося після його повного випаровування. Якщо на поверхні залишилися масні плями, чорні точки або інше сміття, це свідчить про те, що бензин поганий. Все це правда, ось тільки проводити такий тест перед кожною заправкою просто неможливо – як і слідувати пораді понюхати паливо на предмет запаху сірки. Запах, що виходить від ємності з бензином, настільки сильний, що ви навряд чи відчуєте явний аромат сірки до того, як вам стане погано від парів.
2. Що робити, якщо бензин, який ви залили, поганий?
Перш за все – поритися в машині і знайти чек з АЗС: це ваш головний і єдиний доказ на випадок подальших розглядів. Дати однозначну пораду з приводу продовження руху не можна. Так, в звичайних умовах вам слід негайно зупинитися, заглушити мотор, викликати евакуатор і приступити до усунення наслідків заправки і захисту своїх прав. Але якщо за вікном лютий мороз, ви вже від’їхали від заправки кілометрів 50, а найближчий евакуатор знаходиться в обласному центрі, то ризик замерзнути на трасі куди страшніше, ніж потенційний ремонт мотора. Однак, продовжуючи рух, вже варто розуміти, що ви робите це на свій страх і ризик.
В ідеальному ж випадку слід діяти так:
- припинити рух, заглушити мотор і викликати евакуатор;
- повернутися на АЗС і зв’язатися з його керівництвом, пред’явивши чек і пояснивши свої претензії;
- викликати експерта або мобільну лабораторію для аналізу палива.
Прибулий експерт візьме проби з вашого бака і колонки, де ви заправлялися. Проби повинні бути по три: одна безпосередньо для аналізу, одна для АЗС і одна контрольна, з якої можна буде звіритися при виникненні розбіжностей. Якщо результат аналізу підтвердить, що паливо було неякісним, вам повинні відшкодувати як вартість експертизи, так і вартість усунення наслідків невдалої заправки. Правда, відшкодування це може пройти як в досудовому, так і в судовому порядку.
3. Які ризики виникають при заправці неякісним паливом?
Рада негайно заглушити машину і припинити рух з попереднього пункту – зовсім не перебільшення. Якщо у вас сучасний автомобіль, наслідки їзди на поганому бензині можуть бути вельми недешевими. Першими постраждають свічки: вони, до речі, є і елементом первинної діагностики. Наліт на них – наприклад, червоний або чорний – говорить про те, що паливо погане. Наступним елементом, безпосередньо страждають від «паленки», є паливна система: забиваються фільтри грубої очистки (сіточка на бензонасосі) і тонкого очищення, що збільшує навантаження на бензонасос і знижує його ресурс. Не дуже добре себе почуває система уприскування і датчики на кшталт лямбда-зонда. Ще однією дорогою деталлю, чутливої до якості палива, є каталізатор. Ну а крім усього іншого, що виникає при роботі на поганому паливі з низьким октановим числом детонація активно шкодить цилиндропоршневої групі, підвищуючи знос мотора в цілому.
Неякісний бензин небезпечний ще й тим, що наслідки його використання часто не помітні відразу ж. Так, невеликий вміст вологи може не викликати серйозних відхилень в роботі мотора, а ось спровокувати або посилити корозію паливної системи – цілком. Підвищений вміст сірки, яке, як ми вже говорили вище, практично неможливо визначити «на око», негативно позначається на алюсіловому і нікасіловому захисті стінок циліндрів. Бензол і метанол теж не змусять двигун стихнути, але в довгостроковій перспективі стануть причиною і малого ресурсу каталізатора, і корозії в паливній системі. Тому, вибираючи навіть заправку «на кожен день», будьте максимально критичні в оцінці.
Фото з мережі.