Ціни на іномарки у Європейському союзі, особливо на машини до 2010 року випуску, в кілька рази нижче, ніж в Україні.
За один і той же автомобіль у нас можуть просити 10 тисяч доларів, а, наприклад, в Литві – 4-5 тисяч. Але купувати машини в ЄС і законно ввозити в Україну не вигідно – всю економію з’їдають податки. І чим старше машина, тим більше доведеться віддати за розмитнення. За іноземний автомобіль необхідно заплатити мито (10% від вартості), акцизний збір (його розмір може досягати декількох тисяч доларів і залежить від об’єму двигуна і року випуску машини) і 20% ПДВ.
В результаті нерозмитнений автомобіль в кілька разів дешевше розмитненого. Найчастіше такі машини ввозять нерезиденти країни, пояснює юрист Олександр Плохотнік. Вони мають право користуватися машиною протягом року, але не продавати її. Замість цього автомобіль продають українцям.
Директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко впевнений: користуватися такою машиною рік можуть тільки нерезиденти країни. При цьому Олександр Плохотнік зазначає: в законі є кілька лазівок, якими найчастіше і користуються недобросовісні продавці. Наприклад, якщо машина оформлена на іноземну фірму, то покупця можуть “найняти” для того, щоб він отримав право 12 місяців їздити на нерозмитненій машині. При цьому щороку доведеться перетинати кордон і продовжувати робочий контракт. Тобто за законом володіти такою машиною українець не може, але їздити на ній – так.
Як пояснили на “гарячій лінії” Фіскальної служби, їздити без реєстрації на машині, яку українці завезли самі, можна всього лише п’ять днів в межах однієї області і 10 днів – в декількох областях. Після цього потрібно або знову перетнути державний кордон і лічильник обнулится, або заплатити за розмитнення. Порушникам загрожують великі штрафи.
Фото з мережі.