Історія покоління Subaru Impreza WRX STi

У чому японцям з Subaru не відмовиш – так це в підприємливості. Адже можна було випустити модель Impreza і спокійно пожинати плоди її популярності, конвертувати в дзвінкі ієни і долари.

Але керівництво компанії вирішило, що можна трохи напружитися і випустити в світ модифікації, які назавжди завоюють серця шанувальників швидкої їзди. Так з’явилися спортивні версії даної моделі – WRX і WRX STI, які і до цього дня випускаються паралельно «громадянської» Impreza.

Якщо модифікація WRX представляла собою автомобіль зі спортивними рисами, то STI, названа «Стихія», була справжнім гоночним автомобілем, правда, з деякими «цивільними» комплектуючими для імпрези, що дозволяли використовувати її на дорогах загального користування.

Перша генерація WRX STI зійшла з конвеєра в 1992 році, випускалася в трьох кузовах – купе, седан і універсал і продавалася тільки на японському ринку.

Взагалі, все перше покоління не покидало меж країни Висхідного сонця, виняток було зроблено лише в 1998 році, коли дві спеціальні версії STI були відправлені на Туманний Альбіон. За дев’ять років виробництва «вірші» першої генерації були випущені шість її версій, які сходили з конвеєра раз на рік або раз на два роки.

Перша версія була оснащена турбованим 2.0 літровим 4-циліндровим оппозитним мотором потужністю 247 к.с. і обертовим моментом 309 Нм / 3500 об / хв. Двигун працював в парі або з 4-ступінчастим автоматом, або з 5-ступінчастою механікою. І, звичайно ж, на неї встановлювався фірмовий симетричний повний привід AWD. Друга версія, що з’явилася в 1994 році, відрізнялася від попередниці характеристиками двигуна. Його потужність була доведена до 271 к.с., а крутний момент збільшився до 319 Нм. У STI-2 впускний колектор був пофарбований червоним кольором, також з’явилися позолочені колісні диски, що стало візитною карткою «вірші» згодом.

Третя версія пішла в серію у вересні 1996 року і отримала перший з моменту виробництва фейсліфт. Як і в випадку з другою версією, інженери допрацювали двигун, збільшивши його потужність до 280 «коней». Швидкість машини зросла до 240 км / год. В цьому ж році почалося виробництво «вірші» в кузові купе. У четвертій версії, випущеної в 1997 році, не було особливих відмінностей в технічних характеристиках від третьої, хіба що інженери збільшили крутний момент мотора. Трохи змінився дизайн інтер’єру моделі – зокрема, «серцевини» приладів стали білого кольору.

П’ята версія зразка 1998 року зазнала лише косметичні зміни дизайну – так само як і вся лінійка сімейства Impreza. Та ж історія – і з шостою версією, останній в дебютній генерації STI.

Друге покоління WRX STI було представлено в 2000 році. Автомобіль змінився докорінно. Машина отримала новий дизайн кузова і салону, 16-дюймові штатні сталеві диски були замінені на 17-дюймові легкосплавні.

Викликала багато нарікань 5-ступінчаста “механіка” була заміщена 6-ступінчастою, розробленою спеціально для двигунів «вірші». В пару до 2.0 літрового мотору в 2004 році додався більш потужний 2.5 літровий турбований двигун.

На відміну від першої генерації, ізольованою від світу межами японської імперії, друге покоління машин офіційно поставлялося на ринки США, Англії, Австралії, Азії та інших країн. Правда, продажі в цих країнах почалися в різний час: в Азію, Океанію і Європу нову STI почали завозити в 2000 році, а в США – лише в 2004 році.

Як і у випадку з першим поколінням, практично щороку випускалися вдосконалені і модифіковані в технічному плані версії «вірші». Так, в 2006 році після чергового рестайлінгу довжина моделі збільшилася з 4415 до 4465 мм, а колісна база в той же час зменшилася з 2540 до 2525 мм.

В цьому ж році на зміну 4-ступінчастим автомату прийшла 5-ступінчаста напівавтоматична трансмісія.

Третє і останнє на сьогодні покоління WRX STI було офіційно презентовано в 2008 році.

Машина була побудована на платформі Legacy – її розмір становив до 4580 мм, ширина – до 1796 мм, колісна база виросла до 2624 мм. У цьому ж році «вірша» постала в кузові хетчбек, який був коротшим за седан на 165 мм.

Модель двічі піддавалася рестайлінгу, в 2010 і 2011 роках, обзавелася новими двигунами і трансмісіями.

Знайшли помилку? Тоді виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.