ПЕРЕГРІВ ДВИГУНА
Як в дизельному, так і в бензиновому двигуні перегрів відбувається від втрати прохідності каталізатора або ПДФ фільтра, через неякісне пальне. Наприклад прохідність вихлопної системи падає на 3-10% відповідно, відбувається підпір вихлопного газу на виході з турбіни і температура йде вгору і тут починаються проблеми в дизельному двигуні.
Якщо турбіна з геометрією (механізм зміни кута атаки вихлопного газу) її веде коромислом, вона заклинює і турбіна виходить з ладу.
Якщо турбіна без геометрії, при перегріванні як дизельної, так і бензинової, вихлопні равлики розтріскуються в посадковому місці заслінки клапана вестгейта, вигорає металокерамічна втулка штока заслінки і турбіна не працює. Причому така турбіна не ремонтується, а тільки підлягає заміні.
Багато при такій поломці хочуть заощадити і намагаються міняти втулку заслінки, виточуючи її зі сталі і вприсовують в корпус, але тут вже лотерея, як пощастить.
Технологія ремонту говорить тільки один варіант – заміна турбіни.
Не кваліфіковане обслуговування
Турбо-ремонт та обслуговування не вчать, фахівцями стають методом навчання на помилках в процесі ремонту турбокомпресорів, якщо потрапити саме на цю стадію, ви заплатите свої гроші за чужі помилки. Звертайтеся до професіоналів, що за посиланням https://turborotor.com.ua/repair.
Дуже багато турбін ламається після капітального ремонту двигунів, тому що в Україні страждає якість технології ремонту двигунів. В першу чергу це безграмотні руки, некваліфіковані фахівці, які збирають двигуни, не дотримуючись технології.
Недостатнього змазування
Якщо не вистачає мастила, вал турбіни просто ламає навпіл.
Щоб не допустити цієї поломки ви повинні запобігти:
- Сухий старт
- Недостатній тиск масла в двигуні
- Засмічення трубки подачі масла
Сухий старт відноситься до зимового сезону. Всі турбінщики потирають руки, коли приходять морози. Вранці ви сідаєте за кермо, повертаєте ключ запалювання і починаєте рух.
Що відбувається?
Двигун завівся, вихлопні гази стали виходити з двигуна, турбінне колесо закрутилося, але масло з піддона в густому стані і секунда-дві ще подається в турбіну, а турбіна вже крутиться 15 000 – 25 000 обмин і цього достатньо, щоб підшипник ковзання провернули в суху і стерся. Уникнути цього можна, зробивши два – три фальшстарта стартером, потім завести і прогріти двигун.
Недостатнє змазування – це втрата продуктивності масляного насоса, візитна картка французьких автомобілів.
Зауважте гарантія на нові авто 2 роки або 100 000 км, між-сервісний інтервал заміни масла 30 000 км, по середньостатистичному підрахунку ви проїжджаєте в рік 25-30 000 км, а значить рік вже пройшов, поміняли масло і через один рік злетіли з гарантії , але масляний насос вже кульгає і ось тут просто треба витратитися і поміняти його.
PSA давно не збирає вічні двигуни, все підпорядковано бізнесу, заробляння грошей, а значить бажано щоб після гарантії ви почали вкладати гроші в ремонт. Німецькі авто менше страждають від даної проблеми, однак теж досить часто така причина грає роль. Виробник частенько ховає всякі фільтраційні сітки в фальш-болтах (штуцерах) прикручені трубки подачі масла в турбіну, які просто засмічуються і зменшена кількість масла проходить в турбіну, а значить турбіна вийде з ладу.
Сторонні тіла в турбін
Що стосується попадання сторонніх предметів в турбіну компресорної частини, то це в основному справа рук людини (майстра).
У нас зібрана ціла «колекція чудес» роботи майстрів обслуговування, від монет, випадково випали з кишені і потрапили в повітропровід, відповідно влетіли в колесо компресора до скріпок і ущільнювачів гумок.
Використання повітряних фільтрів без підсилювальної смуги і при втраті прохідності, фільтр прогинається в зазор між коробкою і самим фільтром пісок і дрібні камінчики летять в турбіну вбиваючи її.
Якщо ріжучукромку компресорного колеса посікти, можна сміливо стверджувати, що саме якийсь предмет з вищеназваного влетів в турбіну.
Руйнування, посіченого турбінного колеса відбувається через потрапляння будь-яких шматочків металу від внутрішніх частин двигуна, осколків електрода свічки, свічок розжарювання в дизелі, сідла клапана, самого клапана, руйнування вихлопного колектора.
Якщо посічене турбінне колесо, сміливо можна стверджувати потрапляння стороннього тіла, що прилетів через вихлопну систему ДВС.
ЧОРНЕ МАСЛО В ДВИГУНІ
Якщо Ви звернули увагу на те, що після заміни масла на дизелі досить проїхати 50-100 км (на бензинових двигунах трохи більше) і масло стає просто чорним.
Тому що продукти горіння потрапляють в масло, воно втрачає свої що не потребує змащування якості, які позначаються на турбіні. Від цього не застрахуєшся! Поки паливо не буде реально (а не в рекламі) вищої якості, будьте готові витратитися за ремонт.
Якість палива, це найважливіший фактор безвідмовної роботи турбокомпресора будь-якого автомобіля.