Сьогодні на дорогах можна зустріти безліч моделей автомобілів з дизельними двигунами. Вони стали популярні серед всіх автолюбителів. Дизельні двигуни мають більш високий ККД (3050%) в порівнянні з бензиновими моделями (2030%). Крім того, дизельний мотор здатний видавати високий крутний момент на низьких оборотах. Це робить його більш чуйним при водінні. При цьому дизель дорожчий як за ціною, так і в обслуговуванні. Дизельне паливо масляниться і густіє при низьких температурах. Крім того, цей тип двигуна дуже чутливий до чистоти палива і вимагає від стартера вищого струму, ніж в разі бензинового мотора. А, значить, акумулятор для дизельного автомобіля потрібно підбирати з урахуванням цієї особливості. Про це ми сьогодні поговоримо детальніше.
Який потрібен акумулятор для дизельної машини?
Всім власникам машин з дизельним двигуном відомо, що його пуск в холодну пору є слабким місцем. Для запуску в циліндрах силового агрегату дизельного типу потрібна певна температура. Тоді піде займання горючої суміші і мотор запуститься. Бензиновому мотору необхідна лише іскра від свічок. Тому запуск дизеля взимку відбувається значно складніше і вимагає більш високих пускових струмів. Так, що про всяк випадок возите з собою портативний пусковий пристрій для автомобіля.
Який потрібен акумулятор для дизельній машині?
Варто також пам’ятати і те, що дизельне паливо більш маслянисте, ніж бензин. Тому при негативних температурах воно стає густішим. Це додає проблем при запуску. Дизель вимагає від стартера більший струм прокрутки, а той, у свою чергу, витягує його з акумулятора.
Потрібно також пам’ятати про те, що виробники оснащують дизельні двигуни передпусковими нагрівачами і свічками напруження. Це робиться для полегшення запуску в холодну пору року. Всі ці додаткові пристрої беруть живлення від акумуляторної батареї.
З огляду на все вищесказане, критерії вибору акумулятора для дизельної машини відрізняються від тих, що пред’являються при виборі батареї для бензинового авто. «Дизельний» акумулятор повинен мати великі значення ємності та пускового струму. Адже акумулятору належить розкрутити колінчастий вал до високих обертів, при яких буде досягнута висока ступінь стиснення, і дизельне паливо спалахне від взаємодії з гарячим повітрям. У дизельних моторах немає зовнішніх джерел запалювання паливної суміші.
Тому АКБ для дизельної машини повинен бути могутніше акумулятора для бензинового авто приблизно на 1015%.
При виборі акумуляторної батареї радимо керуватися рекомендаціями виробника дизельної машини.
На що звернути увагу при виборі АКБ?
Тепер коротко розглянемо основні параметри, на які слід звертати увагу при виборі акумуляторної батареї для дизельного автомобіля:
ємність
Ця величина показує, який час акумулятор здатний віддавати струм певної величини. Тобто, АКБ ємністю 55 Ач здатна віддавати струм 1 ампер протягом 55 годин або 2 ампери протягом 27,5 години. Але залежність ця лінійна. Як вже говорилося, ємність для дизеля повинна бути більше, ніж для бензинового мотора на 1015%. Але переборщувати теж не потрібно, щоб генератор міг повноцінно заряджати АКБ під час поїздки.
пусковий струм
Ця величина показує, який струм здатний видавати АКБ при температурі мінус 18 за Цельсієм протягом 30 секунд. Перекладаючи на людську мову, чим вище пусковий струм акумулятора, тим швидше і довше стартер буде крутити колінчастий вал. Струм холодної прокрутки може вимірюватися за різними методиками (EN, SAE, DIN, IEC, ГОСТ). Тому потрібно бути уважними, коли ви порівнюєте АКБ за цим параметром. Таке порівняння буде коректним, тільки якщо струм вимірювався за однією методикою.
напруга
Якщо у вас легковий автомобіль, то тут без варіантів – 12 вольт. Для мопедів, скутерів, мотоциклів – 6 вольт, для важких вантажівок та спецтехніки бувають акумулятори 24 вольта;
типорозмір
Існують європейський, азіатський і американський типорозміри акумуляторів. Вони відрізняються розмірами корпусу і токовиводов. У модельному ряду акумуляторів Барс є всі ці різновиди. Це потрібно обов’язково враховувати при виборі, оскільки для різних типорозмірів відрізняється кріплення, посадочне місце, клеми. Купивши не той типорозмір, ви не зможете його поставити на авто. Або зможете, але з додатковою доробкою кріплення або посадкового місця. Свій типорозмір АКБ можна дізнатися в керівництві до автомобіля або зовнішнім виглядом і маркування старої акумуляторної батареї.
полярність
Від виду полярність залежить розташування позитивного і негативного токовиводов на корпусі АКБ. До вибору полярність також слід поставитися уважно. Акумуляторні батареї для легкових авто випускаються пряма і зворотня полярність. У них протилежне розташування токовиводов. Так, що якщо купите акумулятор не тієї полярності, будуть проблеми з установкою.
Це основні параметри, які слід враховувати при виборі акумуляторної батареї для автомобіля, взагалі, і для машини з дизелем зокрема. Можна ще дати наступну рекомендацію.
Якщо у вас гібрид або двигун з системою старт–стоп, то вибирайте акумулятори типу AGM або EFB. Перші замість електроліту мають скловолокно, просочене кислотою, а другі ставляться до свинцево–кислотного типу, але мають посилені пластини. Обидва типи АКБ значно краще пристосовані до роботи при частих пусках двигуна в режимі старт–стоп, ніж стандартні WET акумулятори.
Поради по експлуатації акумуляторної батареї
Оскільки нормальний запуск двигуна залежить не тільки від правильно обраного акумулятора, але і від його експлуатації, додамо пару слів на цю тему. Для нормальної експлуатації акумуляторної батареї рекомендується:
при експлуатації автомобіля в міських умовах (короткі поїздки і часті пуски двигуна) регулярно заряджайте АКБ від мережевого зарядного пристрою. Влітку – 1 раз в 23 місяці, взимку – 1 раз на місяць (в сильний мороз ще частіше). Для автомобіля з дизельним двигуном це особливо важливо;
підтримуйте в нормі рівень електроліту в банках акумулятора. Не допускайте оголення пластин;
після кожної зарядки перевіряйте і при необхідності змінюйте щільність електроліту. Вона повинна бути в межах 1,271,29 гр. / См3. У північних широтах щільність можна підняти до 1,3 гр. / См3;
утримуєте корпус акумулятора в чистоті, щоб на ньому не утворювалася токопроводящая плівка. Токовиводи і клеми краще покривати спеціальним складом для запобігання окислення;
регулярно потрібно перевіряти бортову мережу автомобіля і генератор. Вони повинні бути в справному стані. Інакше акумулятора не буде повноцінно отримувати заряд при поїздках, або буде розряджатися на стоянці через струму витоку;
при постановці авто на тривалу стоянку, акумулятор потрібно зняти, зарядити і зберігати окремо.
Сподіваємося, що матеріал був для вас корисний і вам простіше буде вибрати акумулятор для автомобіля з дизельним двигуном.