Експерти – заправлятися дизельним паливом потрібно тільки на брендових АЗС

Продажі дизельного пального зростають, не в останню чергу через величезну кількість «євроблях», власники яких після прийняття закону про пільгове «розмитнення» масово їх легалізують. Також масово працюють і нелегальні дизельні «бочки», які абсолютно не поспішають легалізуватися. Менше з тим, у автовласників є вибір, а ось якої якості солярку дійсно продають на «білих» і «чорних» заправках, вирішили дізнатися в столичному Інституті споживчих експертиз. Експерти Інституту споживчих експертиз відібрали проби в найбільших мережах АЗС нашої країни, а також у нелегальних продавців, і відправили їх сертифіковану лабораторію. Перевірка показала – «дизелісти» зможуть кататися навіть в самий суворий мороз, але тільки за умови заправки на «законних» станціях.

Що досліджували.

Експерти відвідали представників практично всіх великих мереж – Shell, КЛО, MOTTO, ОККО, WOG, Chipo, Glusco, AMIC, ANP, БРСМ – Нафта, SunOil, а також одну з численних «партизанських» станцій, яка торгує без документів. Досліджували як звичайне дизельне паливо, так і вибірково «фірмові» сорти, які, за заявами продавців, мають поліпшені параметри. Список параметрів був традиційний – цетановий індекс, фракційний склад, температура спалаху в закритому тиглі, вміст сірки, а також головний «зимовий» показник – граничну температуру фільтрованості.

ДП ЄВРО

Дослідження згідно ДСТУ 7688:2015 до пального дизельногоЦетановий індекс(норматив – не менше 46 од.)Гранична температура фільтрованості, не вище,°С(норматив – для марки Л ( -5°С ), для марки З ( -20°С ), для марки Арктика ( -30°С ))Температура спалаху в закритому тиглі, С(норматив – не нижче 55, С)Вміст сірки, мг\кг (норматив – не більше 10 мг/кг)
ОККО (ДП Євро)53,6– 20657,5
MOTTO (ДП Євро)54,2– 27724
КЛО (ДП Євро)53,5– 26654
Chipo (ДП Євро)53,5– 24645
GLUSCO (ДП Євро)51,6– 21628
AMIC (ДП Євро)51,7– 20617
SUN OIL (ДП Євро)51.6– 21626
ANP (ДП Energy)51,6– 23637
«Бочка»48,3– 55750

Чи заведеться в мороз?

Морозостійкість – перший параметр, який перевірили в лабораторії. У контрафактної «солярки» при низьких температурах швидко «випадають парафіни», відповідно забиваються фільтри – і паливна система подати пальне в двигун виявляється не в змозі. Випробування на визначення граничної температури фільтрованості показали – всі зразки, крім «нелегала», є «чесним» «зимовим» паливом. Стандарт вказує, що фільтрованість «зимової» марки «З» для дизельного палива повинна бути не менше мінус 20 ° С. Ніхто з «білих» випробовуваних не опустився нижче за цю позначку, а найбільший запас міцності продемонстрували зразки «дизеля», які було придбано експертами на заправках КЛО (- 26 ° С), MOTTO (- 27 ° С) і Chipo (- 24 ° С). У «нелегалів» ж на «бочці» фільтрованість відповідала показникам «літньої» солярки – мінус 5 ° С. Єдиною втіхою для клієнтів таких заправок може служити тільки той факт, що в реальний мороз (а синоптики пророкують до мінус 25 найближчим часом) там фізично не зможуть відпустити паливо – воно банально замерзне в паливопроводах, колонці і шлангу.

Що ж стосується дизельного палива сорту «Арктика», то тут «бренди» на висоті – всі зразки виявилися найвищої якості. Найбільш екстремальними «полярниками» по температурі фільтрованості виявилися зразки фірмового палива КЛО (Ventus Diesel) – нижче мінус 37° С, і ОККО (Pulls Diesel) – мінус 36° С. У разі необхідності виїжджати в морози (особливо на далекі відстані), експерти рекомендують заправлятися тільки таким пальним.

АРКТИКА.

Дослідження згідно ДСТУ 7688:2015 до пального дизельногоЦетановий індекс(норматив – не менше 46 од.)Гранична температура фільтрованості, не вище,°С(норматив – для марки Л ( -5°С ), для марки З ( -20°С ), для марки Арктика ( -30°С ))Температура спалаху в закритому тиглі, С(норматив – не нижче 55, С)Вміст сірки, мг\кг (норматив – не більше 10 мг/кг)
КЛО (Ventus Diesel)55,2Нижче – 37703
БРСМ-НАФТА (ДП Євро Plus)55,0– 33726
ОККО (Pulls Diesel)54,6– 36665
Shell (V-Power)54,5– 35677
WOG (Mustang Diesel)53,7– 34666

Індекс цетану.

Далі фахівці підрахували цетановий індекс випробовуваних. Даний параметр являє собою цетанове число палива до застосування присадок. У морози високе цетанове число забезпечує більший ККД дизельного двигуна і його швидкий запуск. Загальний принцип – чим більше, тим краще. Всі учасники тесту уклалися в норматив, найбільший запас серед «звичайного» палива продемонстрували зразки MOTTO, КЛО та Chipo – 54,2, і по 53,5 одиниці відповідно. Серед брендового палива – КЛО (Ventus Diesel) і БРСМ-НАФТА (ДП Євро Plus) – 55,2 і 55 одиниць.

Спалах.

Інший значний показник – температура спалаху в закритому тиглі. Він характеризує температуру займання палива. Побічно цей показник може показати, ч не потрапляли в «солярку» сторонні компоненти. Порушень у учасників не виявлено.

Сірка – Євро-5!

Процес вилучення сірки з нафти є важким і дорогим, а продукти згоряння сірки завдають шкоди екології і двигуну. Сірка убивча для нейтралізаторів і сажових фільтрів, але при концентрації в пальному сірки менше 10 мг / кг, це не є проблемою. Цього разу результати в цьому параметрі виявилися відмінними. За винятком одного зразка, всі спроби відповідали рівню Євро-5. Практично повна відсутність сірки було зафіксовано у КЛО (Ventus Diesel) – 3 мг / кг, MOTTO – 4 мг / кг. А ось на нелегальній «бочці» сірки виявлено не в приклад більше – 50 – мг / кг, що відповідає застарілому стандарту Євро 4, і є «не кондицією».

Висновки.

Схоже, дизельній «бодязі» в країні поставлений значний бар’єр, як мінімум, що стосується великих операторів мереж. В цілому, всеукраїнські мережі АЗС (ОККО, WOG, КЛО) дуже гідно виглядають на тлі можливих хуртовин та морозів. Також на ринку вимальовується ще одна важлива тенденція – рітейлери економ-сегменту (MOTTO, Chipo, SunOil) грунтовно наступають на п’яти грандам ринку. По меншій мірі, якість палива в них було однаковим  з великими мережами, а подекуди і перевершувало їх. При цьому вони серйозно виграють за рахунок ціни (1-2 гривні на літрі), але поки програють в сервісі, охопленні і програмах лояльності. Боротьба за клієнта обіцяє бути цікавою, а для автомобілістів така конкуренція несе тільки плюси.

Знайшли помилку? Тоді виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.