Чому не можна заправлятися з працюючим двигуном?

Глушити машину на заправці вважається обов’язковим, хоча це несе дискомфорт пасажирам. Адже взимку без двигуна відключається обігрівач, а влітку – кондиціонер. Так чому не можна заправлятися з працюючим двигуном?

Refueling vehicle with gasoline at city gas station

Поведінка автомобілістів на автозаправних станціях регламентована “Правилами технічної експлуатації АЗС”. А головний лейтмотив цього документа – пожежна безпека, необхідність уникнути пожежі при поводженні з пально-мастильними матеріалами.

При заправці з відкритого бака виходять пари палива, займання яких зазвичай служать причиною великих неприємностей на АЗС.

Пари палива – ось головний провокатор, який загрожує неприємними наслідками. У порівнянні з парами бензин і дизпаливо в рідкому стані набагато менш небезпечні, адже для займання рідини потрібна більш висока температура.

У “Пам’ятці водія”, яка прийнята на українських АЗС, відразу кілька пунктів пояснюють необхідність заглушити двигун перед заправкою.

Іскра у вихлопних газах

Пари палива, які витісняються з баку автомобіля при заправці, можуть запалитися від найменшої іскри. Незважаючи на те, що на дворі XXI століття, на наших дорогах все ще чимало автомобілів та мототехніки, які разом з вихлопними газами можуть випускати з вихлопної труби іскри. Однієї-єдиної буде достатньо, щоб викликати об’ємне загоряння парів палива – вибух.

До речі, саме через небезпеку займання парів палива діючі Правила забороняють перенесення палива на території АЗС у відкритій тарі – наприклад, відрі.

Відкрите полум’я з вихлопної труби – наслідок тюнінгу, але звичайна іскра цілком може з’явитися зі старого глушника.

Сигнал: можна починати!

Зростання кількості наданих на АЗС послуг визначило ще одну причину, чому не можна заправляти машину з працюючим двигуном. При великій кількості машин і людей на території заправки не можна виключати непорозуміння між персоналом і клієнтами, а це може призвести до тієї чи іншої аварійної ситуації. Тому непрацюючий двигун автомобіля, запаркованого біля колонки, для заправників служить додатковим свідченням того, що машина зафіксована на даному місці невипадково, і що вона готова до заливання палива в бак.

Запобіжник

На сучасних заправних станціях часто бувають випадки, коли автомобіль рушає від колонки з пістолетом шланга, залишеним в баку. Фахівці з охорони праці та техніки безпеки на АЗС вважають заглушений двигун додатковим запобіжником від таких ситуацій.

Водій, запускаючи двигун, на підсвідомому рівні включається в певний повний алгоритм початку руху: запуск двигуна, перемикання трансмісії, деактивація “ручника”, контроль ситуації за дзеркалами… І в цей момент водій повинен помітити шланг бензоколонки, забутий ним або заправником в горловині бака.

На кожній АЗС вам розкажуть про випадки, коли машина їхала з пістолетом в баку. Заглушений двигун – певний захист від такої неприємності.

З іншого боку, ті кілька секунд, які водій витрачає на запуск двигуна, дають персоналу АЗС додатковий час, щоб помітити помилку драйвера-поспішаки і попередити його про те, що він рушає з місця із пістолетом, який стирчить із бака.

Рекомендація

Згідно тих же “Правил технічної експлуатації АЗС” персонал заправної станції не має права відпускати паливо в транспортний засіб з працюючим двигуном. І ніякі вмовляння і аргументи про втрачену вигоду тут не доречні: відповідальність за пожежу, знищення майна та травмування людей для професіоналів на першому місці. Вищезгадані “Правила” відносяться до числа тих документів, про які говорять, що вони написані кров’ю.

Знайшли помилку? Тоді виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.



Загрузка...


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

seven + 1 =

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.