Класичний капіталізм, духом якого наскрізь просякнуті США, головною своєю метою ставить отримання прибутку і його примноження.
Прибуток – ключовий показник ефективності виробництва, компанії, організації. Американська компанія Tesla, виробник електромобілів, ось уже 15 років успішно доводить, що навіть в таких умовах можна капіталізувати компанію до небувалих рівнів, маючи в фінансових звітах тільки новини про багатомільйонні збитки. Часи бувають різні, тому прибуток може і падати, і навіть йти в мінус. Однак ні за один рік роботи Tesla так і не показала навіть мінімального прибутку.
Більшість фінансових учасників ринку дивуються, як Tesla досі роздуває капіталізацію.
“Біржа зовсім особливий світ … Ніхто на світі не зуміє вам його пояснити. Я бачив, як вилітали в трубу акціонерні товариства, хоча навіть найдосвідченіший біржовик не міг би сказати, з якої причини. Я бачив також, як акції нез’ясовно злітали до небес. Ох, ці біржові чутки! Сам диявол не придумає нічого подібного. Зазвичай, якщо акції падають, значить, хтось викидає їх на біржу або ж на ринку загальна депресія. якщо акції піднімаються, значить, чи то кон’юнктура сприятлива, то чи хтось то скуповує їх. Це вже факт “, – говорив Теодор Драй зер словами свого персонажа з “Фінансиста”.
Кон’юнктура і справді довгий час була сприятлива для Tesla, відзначають опитані агентством “Прайм” аналітики. Виробник преміальних електромобілів виявився в потрібному місці в потрібний час: Америка пережила кілька криз, в тому числі важкий іпотечний, тому капітали шукали новий притулок, інвесторам хотілося купити собі мрію майбутнього, закриваючи очі на провальні фінансові звіти. Крім цього, гравці ринку наживалися на динаміці акцій.
Зараз же великий ризик того, що Tesla не зможе погасити свої заборгованості. Інвестори захочуть повернути вкладені кошти, тому навряд чи хтось допоможе в даний момент докапіталізувати компанію, щоб позбавити її від зобов’язань. Швидше за все, вона протягне ще пару років, але ймовірність банкрутства вкрай висока.
Фото з мережі.