Найбільша помилка водіїв щодо кондиціонера в машині – від нього легко застудитися. На ділі від вашого кондиціонера можна застудитися рівно так само, як від морозива в спеку – якщо діяти бездумно. А ось якщо користуватися кондиціонером правильно – ні ангіни, ні застуди не буде. Виникає питання: правильно – це як?
А правильно так, щоб різниця температур в салоні і на вулиці була не більшою семи градусів. Найкраще градусів п’ять. В клімат-контролі виставити потрібну температуру легко. У кондиціонері доведеться орієнтуватися на відчуття.
Якщо на вулиці плюс тридцять, то не можна, щоб з дефлекторів дув відвертий холод, краще, щоб був трохи теплий вітерець. Хвилин через 15-20, коли машина трохи охолоне, можна ще трохи збавити температуру. При цьому не варто направляти потік на обличчя, краще або на скло, або в ноги.
Підступний «клімат»
З клімат-контролем інша біда. Виставлена на екрані температура – це температура, яку потрібно створити в салоні, а не температура повітря з дефлекторів. З дефлекторів на перших порах дме повітря градусів на 5-8 холодніше, ніж виставлено на «кліматі». І тільки коли повітря в салоні охолоне до виставленої температури, з дефлекторів починає дути повітря тієї ж температури.
Тобто, якщо в 30-градусну спеку ви поставите на «кліматі» 23 градуси, то з дефлекторів буде дути повітря з температурою близько 15-17 градусів. Аж на 15 градусів нижче температури навколишнього повітря! Такий перепад температур – стрес для організму. Тому з клімат-контролем потрібно бути не менше акуратним і виставляти спочатку не “+23”, як зазвичай, а, наприклад, «+28», щоб не застудитися. Так як з дефлекторів буде дути повітря температурою якраз близько 23 градусів.
Принцип роботи автомобільного клімат-контролю схожий з роботою кондиціонера будинку. Ви виставляєте на екрані 23 градуса, але, щоб охолодити повітря до 23, з кондиціонера повинно дути повітря набагато холодніше, щоб при змішуванні з теплим повітрям кімнати в кінці кінців саме встановилася та сама температура в 23 градуси. Можете перевірити, поставивши термометр у самих дефлекторів.
Не заважайте автоматиці
Звичайно, клімат-контроль зручніший кондиціонера, тому що він доводить повітря в салоні до потрібної температури і потім її просто підтримує. Кондиціонер ж охолоджує салон постійно. І можна не помітити, як в салоні стане занадто холодно. Тому завжди регулюйте температуру і не охолоджуйте салон занадто сильно. Особливо, якщо поїздки короткі, і ви часто вискакуєте з машини на спекотню вулицю, потім – в офіс під працюючі кондиціонери, потім – знову на вулицю, знову – в прохолодну машину. В такому випадку застудитися можна на раз.
Якщо перепад між вуличної температурою і температурою в салоні 10 градусів і більше – ризик застудитися збільшується в рази.
Ще варто відзначити, що клімат-контроль максимально ефективно працює тільки в автоматичному режимі. Так що не відключайте його. В автоматичному режимі клімат-контроль сам перерозподіляє потоки повітря і швидкість обдування, щоб
a) не застудити пасажирів,
б) охолодити салон максимально швидко,
в) зробити це максимально «м’яко»,
г) охолодити салон рівномірно і зверху і знизу.