Великий стаж водіння ще не говорить про те, що людина не робить помилок в експлуатації.
Часом навіть досвідчені водії дивуються з того, що виявляється все життя деякі речі вони робили неправильно.
Якщо ви звикли кожні три роки міняти машину на нову, ця стаття для вас не актуальна. Але якщо ви їздите на машині, пробіг у якій за 100 000 км, краще дочитати до кінця.
двигун
Досвідчені водії знають, що мотор потрібно щадити, не треба крутити його раз у раз до червоної зони. Краще спокійно котитися на якомога більш високій передачі на мінімально можливих оборотах, економити паливо і нікому не заважати. Сучасні автомати теж так роблять. Вже на 40 км / год у них може бути включена шоста передача.
Це робиться для економії палива, правда на такий алгоритм запрограмовані лише найсучасніші 7-, 8-, 9-, 10-ступінчасті автомати, тому що вони можуть швидко переключитися з 8-ої на 3-ю, коли ви трохи більше втопите педаль газу .
На механіці ж багато хто їздить на мінімальних обертах і не перемикаються вниз, навіть коли потрібно прискоритися. Цим часто грішать дівчата і дідусі. Це не правильно.
Якщо на низьких оборотах двигуна продавити педаль газу, то на колінвал і поршневу групу обрушиться колосальне навантаження. У циліндри потрапить дуже багато палива, виділиться велика енергія, але реалізувати її мотор на низьких оборотах не зможе. В результаті може статися така річ як проворот вкладишів, а спочатку по машині піде неприємна вібрація і ви почуєте металевий звук, викликаний детонацією.
Постійно їздити на високих оборотах теж невірно. Як і у всьому, в автомобілях потрібно дотримуватися якоїсь золотої середини і тримати обороти двигуна в робочій зоні близько 2000-2500 оборотів в хвилину. А якщо потрібно різко прискоритися, то краще перед цим переключитися вниз і підняти обороти двигуна хоча б до 3000 в хвилину.
кермо
Усім водіям сучасних машин крутити кермо допомагає електро- або гідропідсилювач. Алгоритм його роботи такий, що на стоянці кермо обертається легко, іноді навіть одним пальцем, а при наборі швидкості кермо наливається важкістю. Від цього у багатьох водіїв складається невірне уявлення про те, як насправді важко доводиться машині, коли ви постійно крутите кермом на місці.
Щоб зрозуміти це, знайдіть Копійку або старий Москвич, або Волгу без підсилювача і покрутіть кермо на місці. Буде важко. А якщо приспустити колеса (від цього збільшиться площа дотику коліс з асфальтом), стане ще важче. А тепер уявіть які навантаження припадає перетравлювати рульовому механізму важких позашляховиків на широченних колесах.
Незважаючи на те, що у всіх машин є підсилювачі, постарайтеся поберегти машину і поменше крутити кермом на місці.
Ще одна проблема, про яку мало хто знає – це те, що гідропідсилювач нагнітає величезний тиск при вивертанні коліс до упору. Від цього тиску рано чи пізно починаються підтікання. Щоб їх уникнути, не тримайте кермо в вивернутому положенні довго. Іншими словами, не вивертайте кермо заздалегідь на перехресті, поки чекаєте зеленого або пропускаєте інші машини.
Так ви продовжите життя своїй машині і заощадите на ремонті.