В ексклюзивному інтерв’ю “Прямому” голова громадської організації “Авто Євро Сила” Олег Ярошевич назвав причини проведення “Всеукраїнської акції непокори” та назвав основні вимоги протестувальників.
– Які цього разу висуває вимоги Ваша організація?
– Вимоги залишилися ті ж самі, що і минулої акції. Ми вимагаємо від депутатів Верховної Ради ухвалити постанову Юрія Дерев’янко, повернути законопроект на доопрацювання в комітет Верховної ради. На жаль, ми багато часу втратили для того, щоб доводити свою правоту.
Протягом двох років ми змогли довести, що єврообмеження – це, таки, фікція і більше підміна фактів. І зараз ми все-таки доводимо, що закон має бути один для всіх. Не потрібно вирізняти багатших від бідних. Тому, що сьогодні саме середній клас, який дозволив собі придбати такі автомобілі, він дійсно страждає.
На жаль, сьогодні депутати Верховної Ради мають розуміти, що ці люди і є їхні виборці. Вони повинні розуміти, що це люди саме середнього класу, які ще не виїхали з України. І це люди, які будуть сьогодні відстоювати свої права. Тому, що в нас немає іншого вибору.
Нам потрібен закон, який би і для наших дітей і для всіх українців, які вже їздять на автомобілях. Для тих, хто ще їздить на таких авто, як “Жигуль”, “Волга” “Москвич”. Щоб ці люди мали змогу придбати собі більш безпечний і якісний автомобіль.
В тому випадку, якщо буде проголосовано про відміну постанови і Парубій підпише законопроект, який буде передано на підпис до президента. Ми будемо вимушені йти і вимагати у президента вето на цей закон.
– На дорогах України мають бути машини, які щонайменше відповідатимуть екологічним нормам і стандартам, прийнятих у всіх цивілізованих країнах. Так, в цьому законі немає вікових обмежень, ми знаємо, що сума, яку необхідно заплатити, вираховується з коефіцієнту років, помножених на об’єм двигуна і на акциз.
Таким чином автоматично відсікаються автомобілі, в які в середнього європейця не викликають думки в такий автомобіль сісти. Чи є ті люди, хто відмовляється за будь -яких умов сплачувати бодай якісь податки до бюджету, соціально не відповідальними на Вашу думку?
– Саме головне, що ні в одній країні світу немає обмежень, щодо віку автомобілів або його екологічного стану. Є обмеження стосовно технічного стану який проходив або не проходив техогляд. Якого в Україні теж немає, який ми теж вимагаємо запровадити.
Щодо екологічних норм, то в Україні більшість автомобілів ще радянського виробництва. Ми не говоримо про Київ. Якщо виїхати за Київ на 30 км, зможете зрозуміти, що 80% автомобілів ще радянського виробництва.
Щодо сплати або несплати податків. Я Вам скажу, що сьогодні впроваджуються в усьому світі законодавчі ініціативи, або стимулюються громадяни різних країн таким чином, що держава дає можливість розвивати економічні процеси. А не наповнювати бюджет саме з податків громадян України
Якщо ми розглядатимемо питання сплатять податки, чи не сплатять – це відповідальність самих громадян України. На жаль, склалося так, що всі намагаються сховатися від сплати податків.
Якщо сьогодні за вживаний автомобіль, за прийнятим законом, потрібно буде сплатити приблизно 100-120% від його вартості. Це означає, що люди почнуть шукати нові схеми. Це буде нова корупційна схема.
Якщо максимально спростити що для нових, що для вживаних автомобілів процедуру, обновити автопарк. Це наша ціль сьогодні.
Це законодавство дасть можливість абсолютно лібералізувати законодавство щодо вживаних автомобілів. Сьогодні в нас автомобіль – це засіб накопичення. Це іде ще з радянських часів.
На жаль, тільки щляхом обгрунтованих доказів ми можемо довести, що саме олігархи заховали свою неприховану модель у вживаний ринок. Він був закритий завжди. Тут були певні гравці, і нікого зайвого не допускали. На жаль, це потрібно змінювати.
У всіх країнах світу автомобіль – це не розкіш, а засіб пересування. Але у нас це все ще розкіш.