Скільки і яких машин було відправлено під прес у зв’язку з вибраковкою розповідає AUTO.RIA.com.
Дані про те, скільки нових, «свіжопригнаних» та «легалізованих» авто на іноземній реєстрації прибуло до українського автопарку з’являються доволі часто. Але крім поповнення, є ще й інший бік – вибракування, тобто вилучення з обігу, зі зняттям авто з обліку назавжди. Рідше це трапляється по причині безповоротного пошкодження транспортного засобу в ДТП, частіше – у зв’язку з старістю та вичерпанням ресурсу. Отож розглянемо, які автомобілі були вибракувані минулого року, пішли на переплавку, і стали будівельним металом, ложками чи вилками, а може і цвяхами.
Опрацювавши відкриті дані від сервісних центрів МВС, ми налічили 16 000 офіційно вибракуваних транспортних засобів. Загальний середній вік таких ТЗ – 20 років. Лідирують по кількості ВАЗи, ГАЗи та «Москвичі» із двох автозаводів, які їх виробляли колись.
З місцевих марок присутні ЗАЗ, на четвертій позиції, та КрАЗ, на дев’ятій. Середній рік випуску автомобілів із Запоріжжя – 1993, а кременчуцьких – 1991.
Не дивно, що в цілому найбільше автомобілів, випущених ще в часи Радянського Союзу: окрім згаданих вище, в десятці присутні: ЗіЛ, УАЗ, МАЗ, КамАЗ. Поки була «залізна завіса», автопарк безальтернативно міг поповнюватись виключно продукцією місцевих автозаводів. Тепер же ці авто, і без того «проживши» досить довго, стануть вторинною сировиною для металопереробних підприємств.
Щодо так званих «іномарок»: вперше до десятки потрапив Ford, – автомобілів цієї марки було списано 182 штуки. Одразу за межею іржавого Топ-10 лишилися Opel (130 шт.), Volkswagen (98 шт.), Renault (97 шт.), та Mercedes-Benz (82 шт.). Автомобілів умовно-місцевого бренду Daewoo було вибракувано 79 шт., їхній середній вік становив 17 років.
Щодо наймолодших представників із категорії «жертви пресу». Авто марок Chery, TATA, FAW і «Богдан» в середньому мали 2007 рік випуску. «Найсвіжішим» брендом серед вибракуваних став Geely – 2010 середній рік випуску для 25 автомобілів, знятих з обліку назавжди.
Загальна кількість офіційно відправлених на брухт транспортних засобів зросла: минулого року таких було лише 13,5 тисяч (зараз, нагадаємо, 16 тис).