Зимова гума без шипів стає все більш популярною на українському ринку: вона не псує дороги, не шумить, забезпечує відмінне зчеплення з дорогою і передбачувана поведінка автомобіля в будь-яких дорожніх умовах.
Хоч і не радує в останні роки зима морозами і глибоким снігом, але без зимових шин все одно не обійтися. Особливо, якщо ви їздите не тільки по дорогах великих міст, а й виїжджаєте на природу.
Сучасні зимові шини можна розділити на два види: шиповані і шини без шипів (так звані «липучки» або фрикційні). І та й інша різновид широко представлена всіма відомими виробниками шин, такими як BRIDGESTONE, CONTINENTAL, DUNLOP, GISLAVED, GOODYEAR, KLEBER, MICHELIN, NOKIAN, PIRELLI, YOKOHAMA, AMTEL.
Які ж зимові шини вибрати?
Основна відмінність зимових шин від літніх – це склад гуми, з якої виготовлені покришки, а також – висота і малюнок протектора. До недавнього часу більшість водіїв і гадки не мали, що взимку можна їздити і без шипів, без шуму, виробленого ними. Зимові шини з шипами незамінні на битій снігу і вкритій льодом дорозі. А чи бачили ви інші дороги?! Але шипи мають властивість випадати, позбавляючи шини всіх споживчих якостей. На чистій або мокрій дорозі (і таке не рідкість взимку!) Використання шин з шипами тільки знижує керованість автомобіля і збільшує гальмівний шлях. До того ж, як уже згадувалося вище, шиповані шини дуже галасливі, збільшують витрату палива і руйнують асфальтове покриття. Шипована гума заборонена до використання в багатьох європейських країнах.
Є! «Липучки», зимові шини без шипів, завдяки особливому складу гуми, м’якому зовнішньому шару протектора, забезпечують чудове зчеплення з дорогою і на снігу і на мокрій трасі. Цей же склад гуми дозволяє внутрішнього шару шини залишатися твердим, що позитивно впливає на керованість автомобілем.
Крім того, на протекторі зимової шини без шипів присутні ламелі (прорізи, що відокремлюють один блок протектора від іншого), які відводять воду, бруд і сніг з плями контакту шини з дорогою.
Таким чином, зимові шини без шипів більш універсальні, ніж шипована гума, і підходить практично всім водіям. До того ж, ледачі і не економні водії зможуть використовувати її навіть влітку, але недоцільно, так як знос м’якої зимової гуми при високих літніх температурах підвищується. Мабуть, шиповані шини поза конкуренцією тільки на льоду. Що ж стосується поведінки автомобіля на снігу, то тут, згідно з порівняльним тестам шин провідних виробників, шиповані і фрикційні (нешиповані) шини мало відрізняються один від одного.