Перевзувати свій автомобіль на літню гуму, яка вказана за посиланням: https://asva.ua/catalog/by_size/?season=6 , так само важливо, як і на зимову. Від цього залежить стійкість автомобіля на дорозі (особливо на великих швидкостях), проходження поворотів, гальмівний шлях і, звичайно ж, комфорт водіння.
Відмінності літніх шин від зимових:
Літні шини жорсткіше, ніж зимові. Влітку шина підпадає під вплив високої вуличної температури, прямих сонячних променів і розжареного асфальту. Тому її виробляють з більш жорсткої гумової суміші, яка зберігає експлуатаційні властивості шини, незважаючи на вплив цих факторів. Якщо влітку їздити на зимовій гумі, то через м’якість вона швидко зітреться, а сам автомобіль стане менш стійким.
Малюнок протектора
Для літньої шини важливо максимальна пляма контакту шини з дорогою і дренажні канали для відведення води. Тому протектор у них більш згладжений, а канали між плечовими блоками набагато вужче, ніж у зимової шини. А тепер розберемо покроково, як вибрати літню гуму.
Крок 1: типорозмір
В першу чергу треба буде успішно налаштований типорозмір шин для вашого автомобіля. Типорозмір – це поєднання геометричних характеристик шини: ширини, висоти і посадкового діаметра на диск.
При виборі типорозміру завжди дотримуйтеся заводських рекомендацій – зазвичай вони написані на кришці бензобака автомобіля. Нерідко для кожного автомобіля допускається кілька розмірів шин «по заводу», і ще варіанти заміни для т.зв. тюнінгу.
Влітку рекомендується ставити рідний розмір шини або допустимий більш широкий варіант. Чим ширше шина, тим більше пляма контакту автомобіля з дорогою. Це покращує його зчеплення на сухому асфальті, маневреність, курсову стійкість і скорочує гальмівний шлях. Але це не означає, що потрібно ставити найширші шини. Зі збільшенням ширини збільшується витрата палива, спідометр показує швидкість з похибкою, а машина повільніше розганяється.
Якщо у вас автомобіль часто завантажений, то при виборі типорозміру також звертайте увагу на шини з найбільшим індексом навантаження.
Крок 2: малюнок протектора
Коли ви визначили для себе відповідний типорозмір шини, можна почати підбір конкретної моделі шини. Тут все залежить від умов і стилю водіння.
Три основних види протектора:
Спрямований симетричний малюнок.
За рахунок спрямування і розвиненою дренажної системи, шини ефективно відводять вологу з-під коліс, а тому вони ідеально підходять для безпечної їзди по калюжах і мокрому асфальту. Однак площа контакту шини з поверхнею менше, і тому вони гірше підходять для їзди по сухих дорогах.
Ненаправлений симетричний малюнок
Бюджетний і найпопулярніший тип протектора. У шини велика площа контакту з дорожнім покриттям, а тому вона показує хороше зчеплення і гальмування на сухих трасах. Але через слабку дренажну систему шина гірше справляється з відведенням води. Такі шини підійдуть для спокійної їзди по місту на невеликих швидкостях.
Асиметричний ненаправлений малюнок
Універсальна шина, придатна для використання в будь-яких погодних умовах. Одна половина протектора забезпечує хороше зчеплення автомобіля з дорогою і на поворотах, а з іншого боку добре розвинена дренажна система для відводу води. У центрі зазвичай присутнє одне або кілька поздовжніх ребер жорсткості, які забезпечують курсову стійкість машини.
Комфорт проти зносостійкості
Ще один важливий параметр, на який потрібно звертати увагу – це ваші очікування від шини: комфорт або зносостійкість.
Якщо вам потрібно, щоб шина забезпечувала комфортний і м’який хід, то вибирайте легшу шину з м’якою боковиною і високим профілем – від 60% і вище. Вона «ковтає» всі нерівності і дрібні ями на дорозі і забезпечує плавний хід автомобіля. Однак за комфорт доводиться платити – «ходить» така шина менше, а її боковини більш схильні до ударам.
Якщо ж ви можете пожертвувати комфортом, але хочете щоб шина була зносостійкого і стійка до ям і бічним ударам об бордюри, то вибирайте шину з більш жорсткою боковиною. Можна навіть цілеспрямовано вибирати шину з маркуванням Extra Load (XL) каркас якої додатково посилений.